۲۲ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۳۴
کد خبر: 83204839
T T
۰ نفر
توجه ويژه به مناطق كم برخوردار از اولويت هاي دولت است

بيرجند - ايرنا - استاندار خراسان جنوبي گفت: توجه ويژه به مناطق كم ‌برخوردار و محروم و تقويت اين نگاه در حوزه‌ هاي اجرايي از اولويت ‌ها و سياست‌ هاي دولت است.

به گزارش ايرنا محمد صادق معتمديان شامگاه يكشنبه در بازديد تعدادي از روستاهاي بخش مركزي بيرجند و ديدار با مردم اين مناطق افزود: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون اقدامات زيرساختي زيادي در مناطق كم برخوردار روستايي استان انجام شده كه قابل مقايسه با قبل نيست.
وي بيان كرد: هنوز در برخي روستاها و مناطق كم برخوردار مشكلات زيرساختي وجود دارد البته بخش وسيعي از اين محروميت ها ريشه در تاريخ دارد اما رفع اين مشكلات نيز در اولويت قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبي گازرساني به شهرها و روستاهاي استان را نهضت خدمات رساني در اين مناطق توصيف كرد و گفت: اين نشان از نگاهي است كه نظام به مناطق كم برخوردار روستايي و مرزي داشته است.
وي با بيان اينكه بخشي از مشكلات و كمبود منابع آب ناشي از شرايط اقليمي است عنوان كرد: در چند سال گذشته خشكسالي سبب شده مشقت ها و مشكلات زيادي براي مردم استان ايجاد كند.
معتمديان گفت: مناطق جنوبي از جمله شهرستان هاي زيركوه، نهبندان، درميان و سربيشه در تامين آب با مشكلات بيشتري مواجه هستند اما به دليل پهناور بودن سرزمين و جمعيت كم استان هزينه تامين زيرساخت ها به مراتب از ساير استان ها بيشتر است.
وي يادآور شد: اين روزها همه از شرايط كشور مطلع هستند و دشمن با ايجاد تحريم ها، فشارهاي اقتصادي و ساير اقدامات به دنبال ايجاد نارضايتي بين مردم و تفرقه بين حاكميت جمهوري اسلامي و نظام هستند.
استاندار خراسان جنوبي گفت: به تعبير مقام معظم رهبري در شرايط جنگ اقتصادي هستيم لذا دشمن به خود جرات نمي دهد وارد عرصه مبارزه شود چون در جريان ظرفيت نظامي ماست و مي داند اگر آغاز گر هرگونه درگيري در منطقه باشند پايان دهنده آن نخواهند بود و هزينه هاي بسيار زيادي براي دشمنان به دنبال خواهد داشت.
وي افزود: اكنون بعد از 40 سال به عنوان قدرت اول منطقه اي نقش آفريني مي كنيم و امروز مرزهاي امنيتي و دفاعي را در كنار سواحل مديترانه و مرزهاي رژيم صهيونيستي گسترش داده ايم.
معتمديان بيان كرد: در چنين شرايطي با استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري در بحث اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي ما نيز به عنوان خادم مردم تلاش مي كنيم با استفاده از همه ظرفيت ها عقب افتادگي هاي اين مناطق را جبران كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه نيازهاي اوليه و ضروري مردم را با جديت تمام دنبال مي كنيم گفت: بر همين اساس در جمع مردم روستاها و مناطق كم برخوردار استان رفته و از نزديك مسايل و مشكلات را ديده و با تمام توان مشكلات مطرح شده را دنبال مي كنيم.
نماينده عالي دولت در خراسان جنوبي با بيان اينكه از مسايل و مشكلات مردم غافل نخواهيم بود تصريح كرد: مطمئن باشيد براي رفع اين مشكلات همه ظرفيت ها و توان كشور پاي كار خواهد آمد تا به مسايل معيشتي مردم توجه شود.
وي گفت: افتخار همه مسئولان نظام اين است كه از مردم و از جنس آنان هستند و براي عبور از پيچ تاريخي كنوني مانند هميشه نياز به حضور مردم داريم.
معتمديان تاكيد كرد: يكي از مهمترين مشكلاتي كه كشاورزان با آن مواجه اند حضور دلالان است كه بايد حتما با مشاركت مردم دست اين دلالان را كوتاه كنيم.
وي به واحد فرآوري و بسته بندي محصول زرشك در روستاي گازار اشاره كرد و گفت: اين واحد الگوي خوبي براي ساير روستاهاست كه بايد به همه مناطق كم برخوردار و داراي محصول مزيت دار استان تعميم داده شود.
استاندار خراسان جنوبي يادآور شد: محصول زرشك منحصر به فرد استان بوده و 95 درصد اين محصول كشور را به خود اختصاص داده است اما چقدر از سود اين محصول عايد كشاورزان همين منطقه مي شود؟
وي افزود: براي فرآوري و برندسازي محصول زرشك در استان سرمايه گذار نداريم لذا بايد با ايجاد شركت هاي تعاوني و هم افزايي با حضور مردم وارد ميدان شده و ما نيز حمايت هاي لازم را از اين شركت ها و كشاورزان خواهيم داشت.
معتمديان از مردم روستاهاي خراسان جنوبي به عنوان انسان هاي پر تلاش، زحمتكش، قانع، متدين و ولايتمدار ياد كرد و گفت: در بازديد از روستاهاي بخش مركزي بيرجند مردم با مشكلات متعددي از جمله ورزشي، درماني، آموزشي و ساير موارد مواجه بودند اما حسينيه ها و جمعيت كماكان برپا بود و اين جاي افتخار دارد.
وي با بيان اينكه حضور مردم متدين و قانع روستاها وظيفه ما را سنگين تر مي كند افزود: اميد است بتوانيم به عنوان خدمتگزار مردم آنچه در توان داريم براي رفع مشكلات استفاده كنيم.
استاندار خراسان جنوبي گفت: در اين سفر شماري از مديران كل اجرايي استان هم حضور دارند و در يك برنامه زمان بندي وظايف هر كدام از دستگاه ها مشخص و مشكلات و مسايل روستاها به صورت كارشناسي شده بررسي و رفع خواهد شد.
استاندار خراسان جنوبي در دهمين روز دهه فجر به همراه فرماندار بيرجند، جمعي از مسئولان استان و شهرستان از پنج روستاي مهمويي، بويك، شاخن، ميريك و گازار بخش مركزي بيرجند بازديد كرد و با حضور در جمع مردم اين روستاها، مشكلات و درخواست هاي آنان را از نزديك مورد بررسي قرار داد.
7557*3028

سرخط اخبار استان‌ها