۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۱۸
کد خبر: 83194275
T T
۰ نفر
دبيرخانه شوراي اجتماعي محلات در همدان راه اندازي شد

همدان- ايرنا- دبيرخانه شوراي اجتماعي محلات همدان عصر شنبه همزمان با دومين روز از دهه مبارك فجر در مركز همايش هاي بين المللي و قرآني شهرداري همدان راه اندازي شد.

به گزارش ايرنا، رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر همدان در اين آيين گفت: شوراي اجتماعي محلات با هدف كمك به مديريت شهري همدان در چهار منطقه همدان ايجاد شده است.
رضوان سلماسي افزود: شوراي اجتماعي محلات با هدف سرعت بخشيدن و كمك به مديريت شهري ايجاد شده كه در صورت موفقيت اين طرح، در بحث آسيب‌هاي اجتماعي هم مي توان از ظرفيت‌هاي مردمي در قالب اين شورا بهره گرفت.
وي با بيان اينكه مردم هر منطقه نسبت به مسايل و مشكلات منطقه خود بهتر واقف هستند، يادآور شد: مسايل و مشكلات هر منطقه متفاوت است و نمي‌توان نسخه ‌اي واحد براي تمام مسايل و مشكلات در مناطق مختلف تجويز كرد؛ بلكه بايد متناسب با هر منطقه اقدامات صورت گيرد.
سلماسي با اشاره به تشكيل شوراي اجتماعي محلات، گفت: در اين شورا بايد متناسب با محلات همدان از افراد محله براي كاهش مسايل و مشكلات در تمام زمينه‌ها از فرهنگي و اجتماعي تا مديريت شهري، بهره ببريم.
رييس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي شهر با تاكيد بر اينكه هم‌افزايي در كارها ضرورت دارد، اظهار داشت: با وجود هم‌افزايي در پيشگيري از آسيب‌ها، تحقق اين امر نيازمند كمك سازمان‌هاي مرتبط و نهادهاي مردمي است.
وي بيان كرد: همدان داراي چهار منطقه و 72 محله است كه در مرحله اول در محله جولان، كوي محمديه، كوي مدرس و كوي كوثر تشكيل شده است.
سلماسي تاكيد كرد: در صورت موفقيت اين طرح در بقيه محله ها نيز شوراي اجتماعي محلات تشكيل مي شود.
7523/2087