۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۹
کد خبر: 83176278
T T
۰ نفر
دادگاهی درمسكو اتهامات زن بلاروسی علیه روسیه را بررسی می كند

مسكو - ایرنا - یك زن اهل بلاروس و همدستش كه به تازگی توسط تایلند به روسیه تحویل داده شدند در انتظار تصمیم دادگاه برای مشخص شدن اتهاماتی هستند كه به مقامات روسیه در خصوص دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا زده اند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، آناستازیا واشوكویچ معروف به ناستیا ریبكا (تبعه بلاروس) و آلكسی كیریلوف معروف به آلكس لسلی پس از 9 ماه حبس در تایلند به جرم اقدامات غیر اخلافی دیروز به روسیه تحویل داده شدند.
خبرگزاری اینترفاكس در خبری اعلام كرد كه این دو متهم دیروز پس از ورود به فرودگاه شرموتووای مسكو تحویل پلیس مسكو شدند و انتظار می رود امروز دادگاه ناحیه ناگاتینسكی مسكو، درباره سرنوشت آنها تصمیم گیری كند.
این دو نفر ششم اسفند ماه 96 در یكی از هتل های شهر پاتایا توسط پلیس تایلند دستگیر شدند.
آنچه این زن روس و همدستش را بر سر زبان ها انداخت، ادعای آنان مبنی بر داشتن اطلاعاتی از زندگی شخصی اولگا دریپاسكا میلیاردر مشهور روس و نزدیكی چند نماینده دوما با مقامات فعلی آمریكا بوده است.
آنها مدعی شدند كه اطلاعاتی حاوی روابط دونالد ترامپ با تنی چند از نمایندگان دومای روسیه دارند و مدارك آنها توسط بنیاد مبارزه با فساد تحت ریاست آلكسی ناوالنی یكی از رهبران مخالفان دولت روسیه منتشر شد.
كیریلوف و واشكویچ در تایلند هم ادعا كردند كه می توانند اطلاعاتی درباره ارتباط چند تن از نمایندگان دومای روسیه با ترامپ و افراد نزدیك وی ارایه دهند.
رسانه های روسیه مدعی شده اند كه ماموران پلیس آمریكا (اف.بی.آی) با این دو متهم در زندان تایلند نیز دیدار كردند.
بسیاری در روسیه معتقدند كه دو متهم برای رهایی از زندان در تایلند و مهاجرت به آمریكا چنین اتهاماتی را به یكی از ثروتمندان روس و دیگر مقامات روسیه وارد كرده اند تا شاید بتوانند از استرداد خود به روسیه جلوگیری كنند.
این زن بلاروسی و همدستش اكنون با مشكل دیگری هم مواجه هستند چرا كه دریپاسكا میلیاردر روس به دلیلی اتهاماتی كه به وی وارد كرده اند از آنها شكایت كرده و دادگاه حكم به پرداخت 500 هزار روبل جریمه داده است.
اروپام*391*1346**

سرخط اخبار جهان