۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83161812
T T
۰ نفر

428 هزار مترمكعب سوخت پاك در همدان عرضه می شود

۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 83161812
428 هزار مترمكعب سوخت پاك در همدان عرضه می شود

همدان- ایرنا- مدیر شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان گفت: روزانه 428 هزار متر مكعب سوخت پاك گاز طبیعی فشرده (CNG) در جایگاه های دو منظوره و تك منظوره منطقه همدان تحویل دارندگان خودروهای گازسوز می شود.

امین روستایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاكنون بیش از 118 میلیون متر مكعب گاز طبیعی فشرده در منطقه مصرف شده كه این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییر محسوسی نداشته است.
وی با اشاره به اینكه به ازای مصرف هر یك متر مكعب سوخت سی ان جی، حدود 900 سی سی در مصرف بنزین صرفه جویی می شود افزود: در منطقه همدان از ابتدای فروردین ماه سال 97 تا پایان آذرماه، معادل 107 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.
روستایی ادامه داد: در حال حاضر سه جایگاه جدید (2 باب دو منظوره و یك باب تك منظوره) در منطقه همدان در دست ساخت است كه پیش بینی می‌شود با بهره برداری از این طرح ها تا پایان سال، ظرفیت توزیع سوخت پاك در استان افزایش یابد.
وی اظهار داشت: جایگزینی مصرف بنزین با سوخت پاك (CNG)، كمك به محیط زیست، مدیریت تامین سوخت، كاهش مصرف بنزین و به تبع آن تقویت امكان صادرات بنزین و ایجاد توازن درانواع سوخت‌ مصرفی را در پی دارد.
وی یادآور شد: تفاوت های بسیاری در ساختار جایگاه بنزین و جایگاه سوخت (CNG) وجود دارد كه باید نكات ایمنی بیشتری در ساخت جایگاه های سوخت گاز طبیعی رعایت شود.
مدیر شركت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان گفت: برای سوخت‌گیری در جایگاه های سوخت گاز طبیعی، فقط راننده خودرو مجاز به ورود به جایگاه است و اتصال آن برای سوختگیری خودرو نیز، باید توسط اپراتور جایگاه انجام شود.
روستایی عنوان كرد: تاكنون بیش از 50 درصد از موارد تطبیق نداشتن با استاندارد در جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده استان همدان رفع شده و با نصب تجهیزات استانداردسازی تا پایان سال این رقم به 100 درصد افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: تا پایان سال جاری با قرار گرفتن جایگاه های جدید در چرخه سوخت رسانی، تعداد 23 باب جایگاه دو منظوره سوخت مایع و گاز و 24 باب جایگاه تك منظوره گاز CNG در استان همدان وظیفه سوخت رسانی به خودروهای گاز سوز را بر عهده دارند.
بر اساس آخرین آمار، از ابتدای سال تا یكم دی ماه، 2 میلیارد و 599 میلیون و 763 هزار متر مكعب گاز طبیعی در استان همدان مصرف شده است.
9904/2087

سرخط اخبار استان‌ها