۹ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۷
کد خبر: 83152813
T T
۰ نفر
نمايندگان اردن خواستار بازگشت سفير امان به دمشق شدند

تهران - ايرنا - نمايندگان پارلمان اردن روز يكشنبه خواستار از سرگيري روابط ديپلماتيك با سوريه و بازگشت سفير اين كشور به دمشق شدند.

به گزارش روزنامه 'راي اليوم' نمايندگان اردن در جلسه روز يكشنبه پارلمان كه به بررسي بودجه سال 2019 اختصاص داشت، بر تقويت روابط اردن با سوريه و بازگشت روابط دو كشور به وضعيت قبل از بحران تاكيد كردند.
'خليل عطيه' نماينده پارلمان اردن خواستار بازگشت سفير اين كشور به دمشق و تقويت مناسبات با سوريه شد.'خالد الفناطسه' و 'فيصل الاعور' دو نماينده ديگر پارلمان اردن نيز بر تقويت روابط ميان دمشق و امان تاكيد كرده و آن را به نفع دو طرف دانستند.
اين در حالي است كه گذرگاه مرزي نصيب - جابر ميان سوريه و اردن كه سال ها به سبب بحران سوريه بسته بود، چندين ماه است كه بازگشايي شده است.
عبدالله دوم شاه اردن نيز روز گذشته (شنبه) در جمع خبرنگاران ابراز اميدواري كرد كه اوضاع سوريه و عراق بهبود يابد.
اردن از زمان آغاز بحران سوريه تحت فشارهاي امارات و عربستان سطح روابط خود با دمشق را كاهش داد اما كاردار سوريه همچنان در سفارت اين كشور در امان باقي ماند.
با آغاز بحران سوريه از اوايل سال 2011 ميلادي كشورهاي عربي روابط ديپلماتيك خود را با دمشق قطع و سفارتخانه هاي خود را در اين كشور بستند.
هشت سال از جنگ در سوريه گذشت و اكنون كه شكست توطئه برخي كشورهاي عربي و غربي در اين كشور آشكار شده است، بسياري از كشورهاي منطقه در تكاپو براي از سرگيري روابط خود با دمشق و بازسازي سفارتخانه هايشان در اين كشورهستند.
امارات و بحرين به طور رسمي سفارتخانه هاي خود را در سوريه باز كردند و انتظار مي رود كه ساير كشورها نيز طي هفته هاي آتي روابط سياسي خود را با دمشق آغاز كنند.
خاورم**9329**شبس**1613