۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۷:۱۴
کد خبر: 83135694
T T
۰ نفر
900ميليارد ريال براي بهينه سازي مصرف آب در خوي هزينه مي شود

اروميه - ايرنا - معاون استاندار آذربايجان غربي و فرماندار شهرستان ويژه خوي گفت: براي اجراي طرح هاي مهار، كنترل و استفاده درست از آب در بخش كشاورزي اين شهرستان بيش از 900 ميليارد ريال هزينه مي شود.

سيدمحمدعابدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين خصوص 10 طرح در نقاط مختلف شهرستان در مراحل پاياني قرار دارد كه از جمله آنها مي توان به سد انحرافي بويلاپوش، پروژه هاي آبياري نوين و آبخيزداري اشاره كرد.
وي از اجراي طرح تغذيه مصنوعي سفره هاي زير زميني در دشت خوي هم خبر داد و بيان كرد: براي اجراي اين طرح از ابتداي امسال تا زمان حاضر 13 ميليون مترمكعب آب از محل رودخانه هاي الند و قطور به سفره هاي زير زميني دشت خوي تزريق شده است.
وي به راهكارهاي افزايش سطح آب هاي زيرزميني هم اشاره كرد و افزود: احياي نهرهاي سنتي، احداث سدهاي انحرافي، آبياري تحت فشار، تغيير الگوي كشت از مهمترين راهكارهاي افزايش سطح آب هاي زيرزميني مي باشد.
عابدي در ادامه از نصب 21 مورد كنتور هوشمند حجمي نيز خبر داد و افزود: در اين مدت 26 حلقه چاه غيرمجاز مسدود و 13 اخطاريه براي اضافه برداشت چاه هاي مجاز صادر شده است.
به گزارش ايرنا، دشت خوي به علت بحران آب در سفره هاي زير زميني به عنوان دشت ممنوعه حفر چاه اعلام شده و اين در حالي است كه سالانه بيش از 180 ميليون مترمكعب از آب رودخانه هاي قطور و الند خوي به علت نبود طرح هاي مهار و كنترل آب از دسترس خارج مي شود.
3072/7132

سرخط اخبار استان‌ها