۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۳
کد خبر: 83135605
T T
۰ نفر

28 واحد صنفي قصاب متخلف در ياسوج شناسايي شد

۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۳
کد خبر: 83135605
28 واحد صنفي قصاب متخلف در ياسوج شناسايي شد

ياسوج- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد گفت: ۲۸ واحد صنفي قصاب متخلف كه ظرف 2 روز گذشته گوشت را بالاتر از قيمت مصوب عرضه مي كردند شناسايي و به تعزيرات حكومتي معرفي شدند.

داريوش ديوديده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در بازرسي هاي نوبتي از واحدهاي قصابي شهر ياسوج ، ۲۸واحد صنفي كه گوشت را بالاتر از قيمت مصوب عرضه مي كردند شناسايي و براي آن ها به سبب گرانفروسي و عدم نصب نرخ نامه كارگروه ستاد تنطيم بازار پرونده تشكيل و براي رسيدگي و صدور حكم به اداره كل تعزيرات حكومتي ارسال شد.
وي افزود: بهاي هر كيلوگرم گوشت بزغاله و بره 540 هزار ريال و بهاي هر كيلوگرم گوشت بز و گوسفند 440 هزار ريال در اين استان تعيين شده و بالاتر از اين قيمت،متصديان واحدهاي عرضه گوشت حق فروش ندارند.
ديوديده بيان كرد: اين نرخ ها سبب نارضايتي برخي از قصابان در كهگيلويه و بويراحمد شده و تعدادي نيز نسبت به عرضه گوشت قرمز با اين قيمت خودداري مي كنند.
وي عنوان كرد: بر اساس نظارت هاي بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و گزارش هاي دريافتي از سوي شهروندان محترم، براي قصاباني كه گوشت قرمز را بيش از قيمت مصوب عرضه كنند ،براي انها پرونده تشكيل و جهت رسيدگي به تعزيرات معرفي مي شوند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: براي جبران كمبود گوشت قرمز در بازار استان طي چند روز گذشته 50 تن گوشت قرمز منجمد در تمامي شهرستان هاي استان بر اساس جمعيت هر كدام توزيع و نظارت هاي لازم صورت گرفت.
وي ابراز داشت: هم اينك نيز توزيع گوشت قرمز منجمد در سراسر استان براي بار دوم در سال جاري در دستور كار قرار گرفته و در حال توزيع است.
ديوديده گفت: از امروز شنبه نيز توزيع گوشت منجمد مرغ به نرخ مصوب دولتي هر كيلوگرم 89 هزار ريال در اين استان آغاز شده است.
از ابتداي مهر امسال تاكنون 332 تن گوشت منجمد گوساله به قيمت دولتي بين فروشگاه هاي طرف قرارداد كهگيلويه و بويراحمد توزيع شده است.
براساس قيمت مصوب گوشت منجمد گوساله به بهاي هر كيلوگرم 290 هزار ريال در اين استان به مصرف كنندگان عرضه مي‌شود.
9868/1662