قیمت جدید گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد تعیین شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از تصویب نرخ جدید گوشت قرمز در استان خبر داد و گفت: چنانچه واحدهای صنفی قصابی از نرخ مصوب تخطی کنند علاوه بر تعطیلی ، آن واحدها به جریمه ۱۰ برابری نیز محکوم می شوند.

سید حمزه لقمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از اول هفته جاری قیمت گوشت گوسفند (میش) هر کیلوگرم ۳۵۰ هزار تومان ، بزغاله ۴۱۰ ، بره و گوساله ۴۳۵ ، بز ۳۴۰ و قیمت کله پاچه پاک شده آماده طبخ نیز ۳۳۰ هزار تومان نرخ گذاری شده است.

وی افزود: قیمت‌ها از این هفته اجرا و تمامی واحدهای صنفی قصابی ملزم به رعایت قیمت و نصب نرخ نامه هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چنانچه واحد صنفی از نرخ مصوب تخطی کند علاوه بر تعطیلی، آن واحد به جریمه ۱۰ برابری نیز محکوم خواهد شد.

طبق بازدید میدانی خبرنگار ایرنا، صاحبان برخی از واحدهای صنفی قصابی نسبت تعیین قیمت گوشت بره مخالف هستند و معتقدند لاشه گوشت مورد نیاز انان از اقلید فارس وارد استان می شود . هر کیلوگرم گوشت بره به طور خالص حدود ۴۵۰ هزار تومان برای آنان تمام می شود و قیمت ۴۳۵ هزار تومان برای فروش گوشت بره منطقی نیست.

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تولید گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد بیش از نیاز این استان است . بخشی از گوشت مرغ مورد نیاز این استان از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ میلیون واحد دامی است و در عین‌ حال شهروندان از گرانی گوشت قرمز گله مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha