۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 83133246
T T
۰ نفر
نخستین اندیشكده كشاورزی بسیج اساتید فارس در جهرم افتتاح شد

شیراز-ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم گفت: اندیشكده كشاورزی و منابع طبیعی بسیج اساتید استان فارس كه نخستین اندیشكده ازاین نوع در استان فارس است، در شهرستان جهرم افتتاح شد.

سرهنگ غلامرضا توكل پنجشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: اندیشكده بسیج اساتید جهرم با هدف اصلاح الگوی كشت، ارتقای بهره وری در واحد سطح و مبارزه با تحدید آب شهرستان در ساختمان بسیج اساتید میدان بنیاد شهید افتتاح شد.
وی اظهار كرد: در تفاهم‌ نامه این اندیشكده كه بین فرمانداری جهرم به نمایندگی از ادارات تابعه و سازمان بسیج استان فارس امضا شد، دو طرف تعهداتی را در زمینه‌های مختلف از جمله تشكیلات نخبگان زیر شاخه كشاورزی، تسهیلات لازم برای محصولات(نتایج علمی و عملی)اندیشكده، تلاش برای اصلاح الگوی كشت و مبارزه با آفات و بیماری‌های باغ‌های شهرستان، تسهیلات مادی و معنوی برای ارتقای كشاورزی شهرستان، برگزاری جلسات لازم، ایجاد امكان بهره‌ مندی اندیشكده از امكانات جهاد و مركز تحقیقات كشاورزی جهرم امضا كردند.
مراسم افتتاح این اندیشكده 20 آذر با حضور ریاست و معاون سازمان بسیج استان فارس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم و برخی مسئولان شهرستان برگزار شد.
قائم ‌مقام سازمان بسیج اساتید كشور در مهرماه به ایرنا گفته بود: تا پایان امسال تعداد 100 اندیشكده راه‌اندازی می شود كه سهم هر استان دو اندیشكده و مابقی در تهران است .
شهرستان جهرم در فاصله 193 كیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
9910 /1876