۲ آذر ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر: 83109795
T T
۰ نفر
سركنسولگری چین در كراچی پاكستان هدف حمله مسلحانه قرار گرفت

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاكستان امروز جمعه از تیراندازی مهاجمان ناشناس به ساختمان سركنسولگری چین در شهر ''كراچی'' مركز ایالت سند در جنوب پاكستان خبر دادند.

به گزارش ایرنا، جاوید عالم معاون فرماندہ پلیس در منطقه جنوبی شھر كراچی گفت: دو نیروی پلیس درجریان تبادل آتش با تروریست ھا جان خود را از دست دادند.
در حمله امروز به سركنسولگری چین در كراچی حوالی ساعت 9:30 دقیقه به وقت محلی، مهاجمان مسلح قصد داشتند كه وارد سركنسولگری چین در كراچی شوند كه نیروهای محافظ اجازه ورود آنان به سركنسولگری را ندادند.
نیروهای امنیتی پاكستان تمام مسیرهای منتهی به سركنسولگری چین را مسدود كرده و درپی شناسایی مهاجمان هستند.
در همین حال معاون سركنسول چین در شهر كراچی به رسانه های پاكستان گفت: تمامی كارمندان داخل ساختمان سركنسولگری در سلامت كامل هستند.
جاوید عالم معاون فرمانده پلیس در منطقه جنوبی شهر كراچی گفت: سه نفر از مهاجمان در حمله تروریستی امروز به سركنسولگری كراچی از سوی تك تیراندازیهای نیروهای امنیتی به هلاكت رسیدند.
در همین حال سخنگوی ارتش پاكستان نیز اعلام كرد كه نهادهای مجری قانون، از جمله پلیس، اجازه ندادند تروریست ها وارد ساختمان سركنسولگری شوند.
ارتش پاكستان گفت كه مهاجمان مسلح شامل سه تروریست بودند.
'عمران خان' نخست وزیر پاكستان نیز با انتشار پیامی با محكوم كردن این حمله تروریستی، آن را اقدامی علیه كریدور مشترك اقتصادی چین و پاكستان (سی - پك) عنوان كرد.
«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاكستان نیز روز جمعه در گفت و گو با رسانه های این كشور با محكوم كردن این حمله و اعلام اینكه كاركنان سركنسولگری در سلامت كامل هستند، گفت كه روابط چین و پاكستان، با این توطئه ها تحت تاثیر قرار نمی گیرد.
وی اضافه كرد:دولت پاكستان می داند كه پشت این حمله تروریستی چه عناصری قرار دارند.
آساق*274*6125**1859

سرخط اخبار جهان