۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۴۲
کد خبر: 83108491
T T
۰ نفر
مسئوليت پذيري و پاسخگو بودن 2 اصل اساسي در مديريت استان است

كرمان - ايرنا - استاندار جديد كرمان با بيان اينكه مسئوليت پذيري و پاسخگو بودن 2 اصل اساسي در مديريت اين استان خواهد بود گفت: بايد كارهايي را انجام دهيم كه بتوانيم در پيشگاه خداوند و مردم پاسخگوي آنها باشيم.

به گزارش ايرنا، محمدجواد فدائي شبانگاه چهارشنبه در آيين تكريم و معارفه استانداران سابق و جديد كرمان با بيان اينكه از حسن نظر وزارت كشور تقدير مي كنم افزود: بسيار علاقه مند بودم كه برادر بزرگوارم عليرضا رزم حسيني به كار خود ادامه مي داد و كارهايي را كه آغاز كرده بود را به اتمام مي رساند.
وي بيان كرد: تمام وقت انرژي و تجربه خود را در مديريت استان كرمان به كار مي گيريم تا اين مسئوليت را در حد بضاعت خود به خوبي انجام دهم.
استاندار كرمان گفت: ما براي كارهايي كه انجام مي دهيم بايد دليل عقلي و منطقي داشته و آن كار توجيه كافي داشته باشد.
وي افزود: كاري را كه با استدلال به آن نرسيده باشم را انجام نمي دهم و كاري را انجام مي دهم كه مطمئن باشم اصولي، درست و به نفع مردم و كشور است.
فدائي اظهار داشت: بايد با منطق و استدلال كارها را انجام داده و از ديگران نيز بخواهيم كه كارها را با منطق انجام دهند.
وي به برنامه هاي كاري خود نيز اشاره و بيان كرد: براي انجام كارهاي مورد نياز مردم بايد سيستم اداري سالم، قوي، پويا داشته باشيم و بسياري از كارهاي كه به درستي انجام نمي شود به دليل بي توجه به بدنه و نبود كارشناسي در كارها است.
استاندار جديد كرمان بيان كرد: كاركنان ما در دستگاه هاي دولتي بايد به قوانين و آئين نامه ها مسلط باشند زيرا بسياري از كارها به دليل نبود آگاهي لازم كاركنان از قوانين، انجام نمي شود.
وي بر برخورد يكسان با مراجعان در دستگاه هاي اداري نيز تاكيد كرد و ادامه داد: دستگاه هاي اداري ما بعضا سريع و چابك نيستند و كارها سريع و بدون تاخير انجام نمي شود.
وي با تاكيد بر اينكه مديران بايد كمك كنند تا سيستم اداري چاك و پويا شود، اظهارداشت: اگر كارمند يا مديري كاري را بتواند امروز انجام دهد با مسامحه و سهل انگاري آن را فردا و روزهاي ديگر انجام دهد، به مردم و نظام ظلم كرده و دريافتي وي از اين محل نيز به نظر من غير شرعي است.
فدائي ادامه داد: برخي كاركنان دستورات را سهل و ساده تلقي مي كنند و خود را متعهد به اجراي دستورات و برنامه ها نمي دانند.
وي بر توجه به جايگاه بخش خصوصي نيز تاكيد كرد و گفت: در شرايطي قرار داريم كه منابع دولتي به تنهايي نمي تواند نيازهاي جامعه را برطرف كند و چاره اي جز استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي نداريم.
استاندار جديد كرمان به چالش هاي استان كرمان نيز اشاره و بيان كرد: در مجموع برخي مزيت هاي نسبي را در استان كرمان نداريم.
وي ادامه داد: براي توسعه در كرمان بايد خلق مزيت كنيم و در سال هاي گذشته نيز در اين استان همين روال وجود داشته است.
وي خاطرنشان كرد: كم آبي، خشكسالي، فقر و محروميت، مشكلات توليد از مهمترين مشكلات استان كرمان است كه براي رفع آنها بايد برنامه هاي متناسب با برنامه ها و اسناد بالادستي به ويژه برنامه هاي اقتصاد مقاومتي را دنبال كرد.
3029/7440

سرخط اخبار استان‌ها