۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۱۶
کد خبر: 83067190
T T
۰ نفر
همه ما در برابر معلولان مسئول هستيم

شهرري-ايرنا- عضو شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش اشتغالزايي و افزايش روحيه خودباوري را از عمده ترين مسايل در مسير حمايت همه جانبه از معلولان بيان كرد و گفت: همه ما در برابر اين قشر مسئول هستيم.

به گزارش ايرنا، مجيد فراهاني شامگاه دوشنبه در اولين همايش حمايت از شيرخوارگاه حضرت رقيه (س) همزمان با سالروز شهادت آن بانوي بزرگوار در شهرري اظهار داشت: حمايت از معلولان و اقشار ضعيف سبب رشد، توسعه و پيشرفت كشور مي شود.
وي با بيان اينكه محروميت همراه با خلاقيت باعث شكوفايي استعداد مي شود، عنوان كرد: حمايت همه جانبه مسئولان و نهادها از محرومان و معلولان سبب مي شود تا آينده مطلوب و روشني براي كشور رقم خورد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه معلوليت محدوديت است نه محروميت، افزود: بيشتر مواقع محدوديت ها زمينه ساز رشد و پيشرفت افراد مي شود و هرگز نتوانسته مانع پيشرفت افراد خلاق و با استعداد معلول شود.
وي با بيان اينكه در نقاط محروم كشور افرادي هستند كه با كمترين امكانات پيشرفت شگرفي را در زندگي خود ايجاد كرده اند، عنوان كرد: برداشتن موانع و معضلات از سر راه محرومان، معلولان و اقشار ضعيف جامعه نقش موثري در رشد جامعه دارد.
فراهاني يادآورشد: خيرين نقش موثري در حمايت از اقشار ضعيف و محروم دارند و بازوي حمايتي دولت به شمار مي روند و وظيفه دولتمردان است كه راه را براي اين افراد هموار كند.
وي اظهار داشت: بايد براي افرادي كه به هر علت نتوانسته اند از فرصت هاي برابر اجتماعي استفاده كنند، برنامه هاي مشخصي اجرا و پياده سازي كنيم.
اين عضو شوراي شهر تهران تاكيد كرد: اگر از افراد با شرايط خاص، مراقبت نكنيم و در اين زمينه نقصان داشته باشيم، اين افراد توانايي هاي لازم براي برخورداري از فرصت هاي برابر را از دست مي دهند.
شيرخوارگاه حضرت رقيه(س) يكي از چهار شيرخوارگاه تهران است و زير نظر اداره بهزيستي شهر ري مديريت مي شود.
اولين همايش حمايت از شيرخوارگاه حضرت رقيه(س) شامگاه دوشنبه در روز جهاني عصاي سفيد با حضور شهردار منطقه 19، مجيد فراهاني عضو شوراي شهر تهران و جمعي از خيرين در محل شيرخوارگاه حضرت رقيه (س) برگزار شد.
1970/6003
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه