طرح آمارگيري از ويژگي مسكن  روستايي چهارمحال وبختياري اجرا مي شود

شهركرد- ايرنا- مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي چهارمحال وبختياري از اجراي طرح آمارگيري از ويژگي مسكن روستايي از 21 مهرماه سال جاري به مدت يكماه در190 روستاي منتخب اين استان همزمان با سراسر كشور خبر داد.

سهراب رئيسي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اين طرح ملي، تعداد 4 هزار و 834 واحد مسكوني روستايي در كشور بصورت پايلوت از نظر مقاومت، استقامت، نحوه دريافت تسهيلات بانكي و بهينه سازي آمارگيري و دسته بندي خواهد شد.
وي همكاري و مشاركت دهياري ها و اعضاي شوراي اسلامي روستايي را در اجراي دقيق و درست اين آمارگيري تاثيرگذار دانست و گفت: اميد است با مشاركت مردم در روستاهاي هدف، طرح آمارگيري به نتيجه مطلوب برسد.
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري، تعداد روستاهاي بالاي 20 خانوار استان را 563 روستا ذكر كرد و تاكيد كرد: بيش از 83 هزار و320 خانوار در روستاهاي زيرپوشش اين بنياد قرار دارند.
رييسي، تعداد روستاهاي در معرض حوادث طبيعي استان را 36 روستا اعلام كرد و افزود: اين روستاها در معرض خطر رانش زمين، سيل و زلزله قرار دارند.
بگفته وي، هم اينك مراحل جابه جايي و در جاسازي روستاهاي 'لندي' از توابع شهرستان اردل، 'سرتنگ محمودي' از شهرستان كيار و 'چول' از شهرستان كوهرنگ در حال اجراست.
رئيسي با اشاره به مقاوم سازي 50 درصد از خانه هاي روستايي استان افزود: مابقي واحدهاي مسكوني تا پايان برنامه ششم توسعه مقاوم سازي مي شود.
به گزارش ايرنا، حدود 400 هزار نفر از جمعيت 940 هزار نفري چهارمحال و بختياري در830 روستا و آبادي سكونت دارند.
6199/6021