۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83041246
T T
۰ نفر
آمار قربانیان دریا در مازندران 25 درصد كاهش یافت

ساری- یرنا- سوت پایان طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندران در حالی شامگاه سی و یكم شهریور با ورود فصل پاییز نواخته شد كه آمارهای رسمی حاكی از كاهش حدود 25 درصدی تلفات ناشی از غرق شدگی نسبت به تابستان سال 96 است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق آخرین آمار رسمی استانداری مازندران در چهار ماهه خرداد تا پایان شهریور ماه امسال كه طرح سالم سازی دریا در 338 كیلومتر از سواحل دریای خزر در این استان فعال بود 47 نفر هنگام شنا جان باختند.
تابستان پارسال 62 نفر از شناگران در سواحل مازندرانی دریای خزر جان باخته بودند.
طرح سالم سازی دریا در مازندران با محوریت جمعیت هلال احمر و هیات نجات غریق و نظارت استانداری همه ساله اجرا می شود.
رئیس هیات نجات غریق مازندران روز یكشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح سالم سازی دریا از اول خرداد ماه امسال در 95 نقطه از ساحل خزر در این خطه شمال كشور به اجرا گذاشته شد و تا 31 شهریور ماه ادامه داشت.
نقی كریمیان افزود: در این مدت طبق آمار پزشكی قانونی 47 نفر در ساحل خزر در مازندران جان خود را از دست دادند كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار تلفات انسانی 25 درصد كاهش یافت.
وی تعداد نجات یافته از غرق شدگی و مرگ در طرح های سالمسازی دریا را افزون بر 6 هزار نفر اعلام كرد.
كریمیان دلیل اصلی غرق شدن و مرگ شناگران در آب های ساحلی خزر را ورود افراد به آب دریا در خارج از طرح های سالمسازی و عمدتا در مناطق شنا ممنوع و همچنین بی توجهی به هشدار ناجیان غریق اعلام كرد.
وی گفت كه در سال جاری 900 ناجی غریق در 95 نقطه از طرح های سالمسازی و افزون بر 350 نقطه حادثه خیز به كار گرفته شدند.
رییس هیات نجات غریق مازندران مهم ترین برنامه ستاد سالمسازی طرح دریا در این استان برای كاهش تلفات انسانی را فرهنگ سازی دانست و خواهان همكاری رسانه ها در این مقوله شد.
طرح سالمسازی دریا در مازندران از سال 93 به دنبال مرگ 224 نفر در ساحل خزر در این استان عملیاتی شد و از آن پس آمار تلفات روند كاهشی گرفت به گونه ای كه در سال جاری آمار تلفات به یك چهارم سال 93 رسید.
6982/1654
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه