۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۷
کد خبر: 82999490
T T
۰ نفر
كارگروه ويژه رسيدگي به مطالبات كارگري بايد تشكيل شود

قزوين - ايرنا - رئيس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي گفت: به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي پيشنهاد داده ايم براي رسيدگي به مطالبات جامعه كارگري كارگروه ويژه اي را تشكيل دهند.

داود محمدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نوسانات ارزي، واحدهاي توليدي را امروز با مشكلات زيادي روبرو كرده كه بايد با تشكيل كارگروه ويژه اي نسبت به انجام برخي كارها و همچنين پيشگيري از معضلات در آينده اقدام لازم به عمل آيد.
نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه تاكنون بيشترين پيگيري ها براي رفع مشكلات كارگري را به سهم خود داشته ايم، اضافه كرد: با انجام برخي فعاليت ها در اين حوزه موفق به رفع بخشي از مشكلات جامعه كارگري در زمينه بيمه، ماليات و شركت هاي خدمات رسان مانند آب و برق و گاز نيز شده ايم.
محمدي اضافه كرد: همچنين براي تامين نقدينگي و سرمايه در گردش و نيز جلوگيري از ورود كالاهاي مشابه مكاتباتي با وزارتخانه ها و مسئولان ذيربط انجام داده و حتي در صحن علني مجلس نيز مشكلات اين حوزه را به گوش مسئولان رسانديم.
اين نماينده مجلس اضافه كرد: با تمام پيگيري هاي صورت گرفته در اين زمينه متاسفانه باز هم شاهد تعديل نيرو و يا پرداخت نشدن حقوق و معوقات جامعه كارگري هستيم كه اميدواريم با همت دستگاه هاي اجرايي براي رفع اين مشكلات اقدام هاي لازم و قانوني به عمل آيد.
محمدي در ادامه با اشاره به برخي مشكلات واحدهاي توليدي در استان قزوين، گفت: در جلسه اي كه با معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري داشتيم تاكيد بر حل مشكلات جامعه كارگري در اسرع وقت به عمل آمد.
اين نماينده مجلس ادامه داد: هم اكنون برخي از واحدهاي توليدي استان به وارد كردن مواد اوليه از خارج كشور و تامين ارز نياز دارند كه اين مسايل بايد مورد رسيدگي قرار گيرد.
به گفته وي، براي پيشگيري از برخي مشكلات كه ممكن است در آينده گريبان گير صنايع شود بايد ليستي از واحدهاي توليدي در معرض آسيب تهيه تا از طريق وزارت صنعت، بانك مركزي، وزارت اقتصاد و دارايي و كار و رفاه اجتماعي بتوانيم در حوزه شرح وظايف اين دستگاه ها قبل از بروز مشكلات نسبت به حل و فصل مشكلات اقدام كنيم.
نماينده مردم قزوين، آبيك و البرز در مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: برخي از واحدهاي توليدي هم با مشكلات جدي مواجه هستند كه متاسفانه به تجمع كارگران آنها منجر شده است.
اين مسئول در ادامه با اشاره به مشكلات و تجمع كارگران فرنخ، مه نخ و نازنخ، تاكيد كرد: اين مساله در جلسه اي با حضور معاون سياسي مطرح و مقرر شد نمايندگاني از كارگران در جلسه اي حضور يافته و درخواست آنها به صورت عملياتي مورد پيگيري قرار گيرد.
محمدي در پايان گفت: براي رفع بخشي از مشكلات واحدهاي ياد شده كه ضرورت داشت دستگاه قضايي وارد عمل شود با رئيس كل دادگستري و دادستان قزوين مذاكراتي كرديم تا شكايت جامعه كارگري در اسرع وقت مورد پيگيري و رسيدگي قرار گيرد.
6101/8054