۲ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۱۳
کد خبر: 82979899
T T
۰ نفر

ستاد اربعين حسيني در آستارا تشكيل شد

۲ مرداد ۱۳۹۷، ۸:۱۳
کد خبر: 82979899
ستاد اربعين حسيني در آستارا تشكيل شد

آستارا - ايرنا - ستاد اربعين حسيني در بندر مرزي آستارا با هدف آماده سازي اين شهرستان براي استقبال از گردشگران خارجي در ماه محرم و همايش پياده روي زيارت اربعين تشكيل شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا فرماندار آستارا عصر دوشنبه در نخستين جلسه ستاد اربعين حسيني در فرمانداري اين شهرستان گفت: يكي از مزاياي همايش پياده روي اربعين، رونق گردشگري مذهبي است و شركت زائران داخلي و خارجي در آن، در اعتلاي فرهنگي و مذهبي منطقه نقش محوري دارد.
يونس رنجكش افزود: در ستاد اربعين آستارا هفت كميته فرهنگي، تبليغي و استقبال، پشتيباني، انتظامي، حمل و نقل، خدمات بهداشت و درمان و مشاركت هاي مردمي تعريف شده و فعاليت هاي ميداني آنها در ماه محرم با ورود زائران خارجي آغاز خواهد شد.
وي ادامه داد: سال گذشته حدود 9 هزار زائر از چهار كشور خارجي از مرز زميني آستارا به ايران وارد شده و به عراق عزيمت كرده بودند كه بايد با در نظر گرفتن سياست هاي كلان نظام و منافع ملي و با خدمات مناسب، زمينه‌ حضور بيشتر گردشگران مذهبي را در آستارا و گيلان فراهم كنيم.
رنجكش از دستگاه‌هاي اجرايي و مردم خواست در اجراي برنامه‌هاي ستاد اربعين حسيني همكاري و مشاركت كنند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت، در شمال غربي استان گيلان و نوار مرزي جمهوري آذربايجان، سومين مرز پرتردد ايران است و سالانه نزديك به 800 هزار مسافر داخلي و خارجي از مرز آن تردد مي كنند.
7105 / 7124/2007

سرخط اخبار استان‌ها