۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۰۹
کد خبر: 82975169
T T
۰ نفر
بيمارستان امام رضا به پيشرفته ترين دستگاه آنژيوگرافي مجهز شد

كرمانشاه - ايرنا - مدير نظارت و ارزيابي تجهيزات و ملزومات پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه با اشاره به راه اندازي 'آنژيوگرافي باي پلين' در بيمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه، گفت: به محض آماده سازي فضاي فيزيكي مورد استفاده، اين دستگاه، نصب و مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.

دكتر تورج شيرزاديان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: دستگاه آنژيوگرافي باي پلين با پيگيري هايي كه در 2 سال اخير در راستاي توسعه تجهيزات پزشكي استان در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي صورت گرفت، خريداري و براي نصب و بهره برداري تحويل بيمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه داده شده است.
او گفت: اين آنژيوگرافي كه پيشرفته ترين دستگاه در كشور است با اعتباري بيش از 65 ميليارد ريال در راستاي ارتقاء خدمات تشخيصي و درماني به بيماران خريداري شده است.
وي اظهار داشت: دستگاه آنژيوگرافي باي پلين در زمينه كارهاي تخصصي مداخله‌اي عروق محيطي و قلبي به كار برده مي‌شود و از جمله بارزترين ويژگي هاي آن مي توان به سرعت، دقت و كيفيت بالاي اين دستگاه اشاره كرد.
مدير نظارت و ارزيابي تجهيزات و ملزومات پزشكي دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه در ادامه گفت: جدا از ظرفيت و كيفيت بالاي اين دستگاه كه دقت تشخيص و درمان را ارتقاء خواهد داد، كاهش دوز اشعه دريافتي پزشك‌ و بيمار از جمله ديگر مزيت‌هاي اين دستگاه است.
شيرزاديان افزود: پس از تهران و مشهد، كرمانشاه سومين استان كشور است كه آنژيوگرافي باي پلين را خريداري كرده و از امكانات به روز و پيشرفته اين دستگاه در تشخيص و درمان سكته و نارسايي هاي عروق محيطي ، مغزي و قلبي بهره مي برد.
او تصريح كرد: با خريداري و راه اندازي اين سه دستگاه جديد، مدرن و منحصر به فرد پزشكي كه شامل 'ام آر آي' سه تسلا، آنژيوگرافي باي پلين و دستگاه سي تي آنژيو 256 اسلايس است؛ به زودي شاهد آغاز به كار اولين مركز تشخيص و درمان سكته غرب كشور در بيمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه خواهيم بود.
وي ادامه داد: پس از تهران و چند مركز معدود ديگر، كرمانشاه از اولين استان هاي كشور خواهد بود كه داراي مركز تشخيص و درمان سكته حاد است و در اين مركز كه داراي به روزترين امكانات و تجهيزات پزشكي ، اتاق عمل و مراقبت هاي ويژه است بر روي مباحث تشخيصي گرفتگي عروق و ساير مسائل مرتبط با سكته به صورت تخصصي كار مي‌شود.
بيمارستان 800 تختخوابي امام رضا (ع) كرمانشاه سال 84 در 11 طبقه آغاز به كار كرده و يكي از مراكز تخصصي و فوق تخصصي مجهز منطقه غرب كشور است.
استان 2 ميليون نفري كرمانشاه در مجموع 13 بيمارستان دولتي دارد كه از اين تعداد هفت بيمارستان در كلانشهر يك ميليون نفري كرمانشاه واقع شده است.
3033/8066