دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بهره‌برداری شد

کرمانشاه- ایرنا- مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیشرفته‌ترین دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی ۲۶۵ اسلایس دنیا مدل SOMATOM Drive ساخت آلمان در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) مورد بهره‌برداری قرار گرفت. 

دکتر «تورج شیرزادیان» روز دوشنبه به ایرنا افزود: این دستگاه ۲۶۵ اسلایس با تکنولوژی دوال سورس؛ دوال انرژی و با قابلیت بازسازی تا ۷۶۸ اسلایس،سریعترین دستگاه ۲۶۵ اسلایس دنیا با بهترین رزولوشن زمانی تا ۷۵ میلی ثانیه است که امکان و قابلیت اسکن کودکان بدون نیاز به بیهوشی را فراهم می آورد.‌

وی اظهار داشت: سی تی آنژیوگرافی؛ روش جدید تشخیصی برای بررسی شریان‌های مختلف از جمله کرونری قلب بدون نیاز به آنژیوگرافی تهاجمی قلبی (روش رایج) است.

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این تصویربرداری چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد و اطلاعات بسیار مفیدی درباره آناتومی و وضعیت ساختمان‌های داخلی قلب، آنومالی های مادرزادی و نیز عروق قلب بدست می دهد.

وی اضافه کرد: در مقایسه با روش آنژیوگرافی رایج که با کاتتریسم شریانی از طریق شریان فمورال (در کشاله ران) در آئورت و ورودی شریان‌های قلبی و تزریق ماده حاجب به درون عروق کرونری انجام می شود.سی تی آنژیوگرافی قلبی کمتر تهاجمی بوده و روش راحت‌تری برای بیمار است. 

شیرزادیان عنوان کرد: در این روش تصویربرداری ماده کنتراست با پمپ مخصوص (انژکتور) از طریق آنژیوکت به داخل سیاهرگ‌های محیطی کوچک (معمولا راست) تزریق می شود.

وی تصریح کرد: در این روش بیمار هیچ دردی را حس نمی کند و معمولا نیاز به بستری نبوده و بیمار می تواند بعد از این پروسیجر به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد.

مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون مهم ترین و بیشترین استفاده‌ای که سی تی آنژیوگرافی دارد؛ در بیماری کرونری مهم در برخی افراد کم خطر از نظر درگیری کرونری است.

وی اضافه کرد: البته سی تی آنژیوگرافی تنها محدود به عروق کرونر نیست، بلکه بررسی عروق مغزی - سرو گردن (در سکته های مغزی)، ریوی (در شک به آمبولی ریه )، شریان کلیوی (در نارسایی کلیه یا فشار خون بالا یا شک به تنگی شریان کلیه) و شریان های اندامی (در بیماری عروق محیطی یا آمبولی اندام)  به راحتی با دقت بالا توسط این دستگاه انجام می شود. 

شیرزادیان گفت: تامین این دستگاه با مشارکت مالی بانک‌های ملی، سپه و صنعت و معدن و با پیگیری‌های شبانه روزی تیم مدیریتی دانشگاه به ثمر نشسته است. 

وی ارزش ریالی این دستگاه با ارز آزاد را نزدیک به ۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در پیشرفته ترین مرکز اینترونشنال آنژیوگرافی- رادیولوژی و استروک سنتر کشور واقع در مجتمع  آموزشی درمانی امام رضا(ع)، نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت که قبلا بی نظیرترین تجهیزات تشخیصی درمانی کشور و دنیا یعنی یک دستگاه آنژیوگرافی بای پلین و یک دستگاه MRI سه تسلا در آن نصب شده است. 

به گزارش ایرنا، مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.  این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.  

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارایه خدمات به مردم تلاش می کنند.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی اکنون در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگترین بیمارستان های استان و منطقه غرب کشور است.  
هم‌اکنون یک هزار و ۴۷۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند و مجموع جان‌باختگان استان هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۱۶۳ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha