۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۸:۲۳
کد خبر: 82969820
T T
۰ نفر
2614 مشترك برق خراسان شمالی قرارداد صرفه جویی منعقد كردند

بجنورد- ایرنا- قائم مقام شركت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: 2 هزار و 614 مشترك این شركت برای كمك به تامین برق، قرار داد صرفه جویی و مدیریت مصرف برق منعقد كردند.

علیرضا علیخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این قرار دادها میان بهره برداران از چاه های كشاورزی، صنایع و سازمان های اداری منعقد شده است.
وی افزود: با اجرای این قراردادها 23.8 مگاوات در مصرف برق تابستانی، صرفه جویی می شود.
قائم مقام شركت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار كرد: مشوق هایی برای مشتركان بخش كشاورزی در نظر گرفته شده است و مالكان چاه در صورتی كه چاه های خود را به میزان چهار ساعت در پیك مصرف خاموش كنند، بهای برق مصرفی در 20 ساعت دیگر رایگان خواهد بود.
وی افزود: صاحبان صنایع نیز در صورتی كه میزان مصرفشان را 10 تا 30 درصد كاهش دهند از تخفیف به میزان یك سوم از بهای برق مصرفی برخوردار می شوند.
علیخانی افزود: ادارات و سازمان ها هم در صورتی كه میزان برق مصرفی را 20 درصد كاهش دهند بهای قبض ادارات 20 تا 30 درصد بخشوده می شود.
وی گفت: تغییر ساعت پیك مصرف برای ادارات دیگر اقدام برای مدیریت مصرف برای مشتركان است و از سال گذشته، ساعت پیك مصرفی برای این مشتركان در تابستان از ساعت 11 تا 15 تعیین شده است.
علیخانی خاطرنشان كرد: مصرف ادارات و مشتركان كه بالای 30 كیلووات مصرف دارند، در مركز فهام رصد می شود و در این مركز، میزان مصرف انرژی برق تك تك این مشتركان مانیتور می شود و در صورت افزایش مصرف، شامل بخشودگی نمی شوند.
طرح فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی كه به اختصار فهام نامیده می‌شود بعنوان سیستم اندازه‌گیری هوشمند انرژی تعریف شده است.
قائم مقام شركت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تاكید كرد: میزان مصرف برق در ادارات و سازمان ها هم مانیتور می شود و در صورت مصرف بیش از حد، در مرحله اول اخطار و در مرحله دوم نسبت به قطع انشعاب برق اقدام خواهد شد.
خراسان شمالی 345 هزار مشترك برق دارد كه 320 مگاوات برق مصرف می كنند و بر اساس گزارش شركت توزیع برق خراسان شمالی بیشترین پیك بار مصرفی این استان از آغاز فصل گرما تاهفته گذشته 239 مگاوات بوده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق كشور قرار دارد.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها