۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۳۲
کد خبر: 82968334
T T
۰ نفر

شهركرد ميزبان طرح تقويت مباني اعتقادي است

۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۳۲
کد خبر: 82968334
شهركرد ميزبان طرح تقويت مباني اعتقادي است

شهركرد- ايرنا - بيست و پنجمين دوره طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني از بيست و سوم تيرماه امسال به ميزباني شهركرد با حضور انديشمندان اين حوزه برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد روز چهارشنبه در خصوص اين طرح افزود: طرح تقويت مباني اعتقادي فرصتي براي باورمند كردن جامعه است و گفتن و شنيدن يكي از كارهاي مهم سنتي براي تقويت معارف و باورهاست.
حجت الاسلام و المسلمين محمد علي نكونام افزود: هر قدر انسان باورش قوي تر و مستحكم تر باشد اثرگذاريش در اين دنيا هم بيشتر است و به طور معمول اثرگذاري ماندگار براي انسان هايي است كه باورمند قوي و قَدَر هستند، آدم هايي كه باور ندارند اثرشان هم بي محتوا و بي پايه، ضعيف و سست است.
نماينده ولي فقيه در استان خاطرنشان كرد: يكي از راه هاي تقويت باورمندي مردم به اسلام، نوع خدمت كارگزاران است اگر ما خدمتِ خوبِ صادقانه داشته باشيم، باور مردم را به اسلام تقويت مي كند.
حجت الاسلام و المسلمين نكونام اضافه كرد: برنامه هايي كه طرح تقويت مباني اعتقادي دنبال مي كند همين هاست؛ هيچ ادعايي نمي توانيم داشته باشيم كه بگوييم تنها راه باورمند كردن جامعه اين هاست اما اين ها راه هاي اساسي است، يعني مردم را سر جلسه موعظه، نصيحت، ارشاد و بيان حقايق بنشانيم و گفتگو صورت بگيرد و در سايه اين گفتگوها انگيزه ها قوت پيدا بكند، اين انگيزه ها باعث بشود كه به تدريج به سمت عمل و آرام آرام قوت پيدا كردن اين پايه هاي دين و عقيده برويم.
نماينده ولي فقيه در استان خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب همين گفتن و شنيدن را يكي از كارهاي مهم سنتي براي تقويت معارف و باورها مي دانند و به طور مستمر اين طرح را دنبال مي كردند و تشويق و تعريف و تاييد مي كردند.
نماينده ولي فقيه در استان افزود: من در يكي از جلسات شوراي فرهنگ عمومي حدود 11 مورد از كارهايي كه به عنوان كار فرهنگي داريم دنبال مي كنيم را شمردم و اين ها بخشي از آن ها بود و كارهاي فرهنگي فراواني در دست برنامه داريم كه كار فرهنگي مان فقط منحصر به يك طرح يك ماهه نيست اما اين يك كار برجسته اي است و عزيزاني در كنار هم قرار مي گيرند و موضوعات مشخص و حساب شده مورد بحث قرار مي گيرند و بطبع استفاده رسانه اي از آن مي شود و مفيد است.
حجت الاسلام و المسلمين نكونام ادامه داد: امسال برنامه را به صورت يك كارگاه آموزشي درآورديم كه به صرف آن سخنراني و شنيدن و رفتن نباشد يعني يك سخنران مي آيد، يك مهمان مدعو با يك موضوع مشخص، اين مهمان اين موضوع مشخص را براي مخاطب مشخص آموزش مي دهد يعني اگر دو شب يك شخصيتي دعوت شده است، براي آن موضوع مشخص در نظر گرفته شده است و آن موضوع مشخص را به عنوان موضوع آموزشي براي مخاطبين مشخص در نظر گرفتيم.
امام جمعه شهركرد تاكيد كرد: اصل موضوع امسال، آن دغدغه بسيار مهم رهبر معظم انقلاب را در نظر گرفتيم كه از مسائل مهم و از ضرورت هاي مهم جامعه مان هم هست و آن «انقلابي؛ بايد ها و نبايدها» است؛ پيرامون اين بايد ها و نبايد ها موضوع مشخص مي شود.
مسئول دبيرخانه طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني نيز، با بيان اينكه عصر حاضر به ارتباطات و فناوري اطلاعات معروف شده است و پيشرفت هاي چشمگير در عرصه هاي مختلف تعجب بشر را برانگيخته است، گفت: يك واقعيت تلخ، روابط انساني و جامعه بشري را در اين زمان تهديد مي كند و آن هم دوري از معنويت و اعتقادات است.
حسين گنجي تنها عامل نجات از اين ورطه هولناك را ارتقاي فرهنگ خدامحوري و خداباوري دانست و اظهار كرد:كساني كه خود را به صورت دائم و مستمر در برابر اصول، اعتقادات و مباني فكري و نظري مكتب عرضه مي نمايند و هميشه خود را در حال امتحان و آزمايش تلقي مي كنند و مراقبت هاي ديني و ايماني از خود دارند اين درجه از معنويت را در چنين عصر و زماني كسب و حفظ مي كنند.
مسئول دبيرخانه طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني تصريح كرد: بازخواني و بررسي يك حركت و برنامه مستمر فرهنگي و اعتقادي با عنوان طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني كه ربع قرن سابقه اجرايي در كشور دارد و اصل و اساس آن مبارزه با تهاجم فرهنگي است به خوبي يك ضرورت انكارناپذير را در اين عصر آشكار مي كند.
گنجي مهمانان بيست و پنجمين دوره طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني را حضرات آيات عظام و حجج اسلام فرحزاد، صديقي، حاج علي اكبري، مروي، آقا تهراني، حسيني قمي، ميرباقري، خسروپناه، رفيعي، ماندگاري و حيدري كاشاني اعلام كرد.
وي با اشاره به اينكه بيست و پنجمين دوره طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني از 23 تيرماه جاري همزمان با ميلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا 14 مردادماه ادامه خواهد داشت، افزود:اين برنامه هر شب همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مهديه مصلاي امام خميني(ره) برگزار مي شود.
مسئول دبيرخانه طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني تاكيد كرد: موضوع بيست و پنجمين دوره اين طرح « انقلابي؛ بايدها و نبايدها»ست كه نسخه نجات بخش و راه حل شفابخش بسياري از مشكلات و مسائل جامعه است.
2097

سرخط اخبار استان‌ها