۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۸
کد خبر: 82960036
T T
۰ نفر

527 پروانه صنفی در خراسان جنوبی صادر شد

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۸
کد خبر: 82960036
527 پروانه صنفی در خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: 527 فقره پروانه صنفی در سه ماه نخست امسال با سرمایه گذاری 105 میلیارد ریال در استان صادر شد.

داوود شهركی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با صدور این تعداد پروانه صنفی برای یكهزار و 317 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی بیان كرد: در حال حاضر 26 هزار و 661 واحد صنفی در سطح استان فعال است كه سهم استان در این زمینه 1.1 درصد در كشور است.
وی اظهار داشت: میزان اشتغال هدفگذاری شده در بخش صنعت، معدن و تجارت استان امسال 2 هزار و 500 نفر است كه تاكنون میزان اشتغال محقق شده 100 نفر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین امسال سه هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان هدفگذاری شده كه تاكنون 260 میلیارد ریال آن محقق شده است.
شهركی بیان كرد: پارسال 2 هزار و 297 پروانه كسب صنفی در راستای اجرای آیین نامه اجرایی ماده 12 قانون نظام صنفی در استان صادر شده است.
وی با بیان اینكه پروانه های صنفی در رسته های تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی صادر می شود، یادآور شد: در این مدت بیشترین پروانه های صادره در رسته توزیعی و كمترین تعداد در رسته خدماتی بوده است.
وی افزود: با صدور پروانه های كسب صنفی صادره در استان پارسال پنج هزار و 741 نفر در واحدهای صنفی استان مشغول به فعالیت شدند.
رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی هم روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: مشوق های حمایتی برای اصنافی كه نسبت به فروش و عرضه كالای ایرانی اقدام می كنند، به صورت پایلوت در خراسان جنوبی اجرا می شود.
رضا علیزاده بیرجند افزود: این طرح در حال برنامه ریزی است و اصناف و بازاریان استان به شرط عرضه كالای ایرانی از معافیت های مالیاتی، تخفیف بیمه، عوارض شهرداری و سایر مشوق ها بهره مند خواهند شد.
7557 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها