۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۲
کد خبر: 82956060
T T
۰ نفر
15 كيلومتر از بزرگراه اروميه – سرو آماده بهره برداري است

اروميه- ايرنا- مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي با اشاره به اينكه محور اروميه - نازلو- سرو 50 كيلومتر است، گفت: 15 كيلومتر از اين مسير ترانزيتي مهم استان تبديل به بزرگراه شده و پس از نصب تابلو و علائم به بهره برداري مي رسد.

ابراهيم مبارك قدم روز پنجشنبه در بازديد از عمليات اجرايي بزرگراه اروميه – نازلو – سرو افزود: با توجه به اهميت اين محور 50 كيلومتري در اتصال به پايانه مرزي سرو و ترانزيت كالا و مسافر و حمل و نقل، در سال هاي گذشته نيز 20 كيلومتر از اين محور تبديل به بزرگراه شده بود.
وي ادامه داد: اين بزرگراه به عنوان يكي از طرح هاي بزرگ و ملي محسوب مي شود و نقش اين بزرگراه در ترانزيت خارجي و اتصال مركز كشور از طريق آزادراه تهران – تبريز – بزرگراه شهيد كلانتري به گمرك سرو موجب شده تا اتمام اين پروژه در سريع ترين زمان ممكن صورت گيرد.
مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي بيان كرد: عمليات اجرايي 15 كيلومتر از مسافت باقي مانده نيز با برنامه ريزي هاي انجام شده و نشست با پيمانكاران به زودي آغاز مي شود.
وي افزود: كاهش مسافت، ارتقاي سطح ترانزيت بار و مسافر و اهميت اقتصادي اين بزرگراه از مزاياي افتتاح آن است.
مبارك قدم در بخش ديگري با بيان اينكه مطالعات بهسازي و تعريض مسير اروميه به چي چست به زودي آغاز مي شود، گفت: اين محور 14 كيلومتري يكي از پروژه هاي راه و شهرسازي و مديريت شهري اروميه در حوزه گردشگري و دسترسي به مسكن مهر گلمان است و پيرو تصميماتي كه در آخرين جلسه شوراي تامين مسكن استان اتخاذ شد بهسازي و اصلاح اين مسير با رديف هاي اعتباري در نظر گرفته به زودي اجرايي مي شود.
مديركل راه و شهرسازي آذربايجان غربي اضافه كرد: يكي از اولويت هاي راه و شهرسازي استان توجه به محورهاي استراتژيك و گردشگري است و رونق گردشگري اشتغال زايي پايدار را به دنبال دارد.
وي ابراز اميدواري كرد كه با مبادله موافقت نامه ها و تخصيص اعتبار، شاهد شروع عمليات اجراي بهسازي و تعريض اين مسير گردشگري و كشاورزي در اروميه باشيم.
مبارك قدم در بازديد از قلعه تاريخي بدلبوي اروميه نيز افزود: اين قلعه تاريخي در فاصله 15 كيلومتري جاده اروميه – سرو و پنج كيلومتري جاده اروميه – سلماس واقع شده و نخستين اقدام راه و شهرسازي استان خروج اين بنا و روستاي بدلبو و روستاهاي مجاور از بن بست بود كه از طريق سهولت در تردد و آسفالت مسيرصورت گرفت.
مدير كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي اضافه كرد: اين مجموعه تاريخي داراي وسعتي بيش از 16 هزار مترمربع و چشم انداز و محيط پيرامون آن داراي جاذبه هاي زيبايي از باغات انگور و سيب است.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي 12 هزار كيلومتر راه دارد كه از اين ميزان سه هزار و 500 كيلومتر بزرگراه، جاده اصلي و فرعي است.
8137/2093