۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۱
کد خبر: 82947954
T T
۰ نفر
125 عكس از جنايت خونين استكبار در حرم رضوي نگهداري مي شود

مشهد – ايرنا – سرپرست مركز اسناد سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي گفت: 125 عكس رنگي به عنوان اسناد گوياي جنايت خونين بمب گذاري سال 1373 توسط ايادي استكبار در حرم مطهر امام رضا (ع)، در اين مركز نگهداري مي شود.

سالم حسين زاده، چهارشنبه همزمان با بيست و چهارمين سالگرد وقوع اين جنايت وحشيانه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين عكس ها با ابعاد 13 در 18 و 9 در 12 توسط عكاسان آستان قدس رضوي در زمان وقوع حادثه در حرم مطهر ثبت شده است.
وي بيان كرد: در اين عكس ها نمايي از شيشه هاي خرد شده در اطراف ضريح، پراكندگي و ترس زائران، دود و غبار ناشي از انفجار بمب، اجساد و قطعات جدا شده از بدن زائران در اطراف ضريح، انتقال زخمي ها به خارج از حرم، امدادرساني خادمان، آثار به هم ريختگي فضاي حرم ناشي از انفجار بمب به تصوير كشيده است.
وي اظهار كرد: همچنين بخشي از اين عكس ها مراسم تشييع پيكر شهدا در حرم مطهر، مراسم سوگواري و سخنراني را، كه روزهاي پس از واقعه بمب گذاري در حرم برگزار شد، نشان مي دهد.
سرپرست مركز اسناد سازمان كتابخانه ها، موزه ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي گفت: اين عكس ها بارها در قالب نمايشگاه هاي مختلف در معرض بازديد عموم قرار گرفته است و به عنوان اسناد تصويري در اين مركز نگهداري مي شود.
حسين زاده اضافه كرد: در مجموع بيش از 100 هزار قطعه عكس تاريخي و مناسبتي در مركز اسناد آستان قدس رضوي نگهداري مي شود كه عمده آنها به صورت وقف است.
به گزارش ايرنا، حادثه انفجار تروريستي كه توسط ايادي استكبار در 30 خرداد سال 1373 مقارن با روز عاشورا در حرم مطهر رضوي رخ داد، منجر به شهادت 26 نفر شده و بيش از 300 نفر زخمي برجاي گذاشت.
5132/7489

سرخط اخبار استان‌ها