۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 82940769
T T
۰ نفر
ورزش دختران در ستاد ملي زن و خانواده بررسي مي شود

تهران- ايرنا- معاون بررسي راهبردي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري گفت: با توجه به مشكلاتي كه در حوزه ورزش دختران وجود دارد اين موضوع در ستاد ملي زن و خانواده بررسي مي شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، سوسن باستاني روز سه‌ شنبه در جلسه ستاد تشكيلاتي گسترش و ارتقاي فعاليت هاي تربيت بدني و ورزش دانش آموزان دختر كشور با اولويت مدارس ابتدايي در محل وزارت آموزش و پرورش افزود: ستاد ملي زن و خانواده اسفند سال گذشته با حضور رئيس جمهوري تشكيل شد و در اين نشست مهم مصوباتي به تصويب رسيد.
وي اظهار داشت: در مجموع سه مصوبه شامل شناسايي، رصد و ارتقاي شاخص هاي عدالت جنسيتي، طرح ملي آموزش خانواده، قبل، حين و بعد از ازدواج و برنامه ملي ارتقاي تندرستي زنان و دختران در ستاد ملي زن و خانواده به تصويب رسيد.
وي ادامه داد: ارتقاي تندرستي زنان و دختران در ماده 2 اين مصوبات به تصويب رسيد تا با همكاري وزارت ورزش و جوانان، درباره رفع كمبودهاي ورزشي دختران به ويژه در دوره ابتدايي تصميم گيري شود.
باستاني اضافه كرد: قرار است با همكاري وزارت ورزش و جوانان نسبت به آموزش ضمن خدمت ورزش براي معلمان دوره ابتدايي اقدام شود تا بتوان بخشي از مشكلات حوزه ورزش دختران را حل كرد.
معاون بررسي راهبردي معاونت امور زنان و خانواده رياست جمهوري ابراز اميدواري كرد با همكاري همه دستگاهها بتوان بخشي از مشكلات ناشي از كمبودهاي ورزشي دختران را رفع كرد تا دانش آموزان و دختران جوان با انجام حركات ورزشي بتوانند روز به روز به شاخص هاي سلامتي نزديك تر شوند.
جلسه ستاد تشكيلاتي گسترش و ارتقاي فعاليت هاي تربيت بدني و ورزش دانش آموزان دختر كشور با اولويت مدارس ابتدايي در محل وزارت آموزش و پرورش با حضور سيد محمد بطحايي، وزير آموزش و پرورش، شهيندخت مولاوردي، دستيار رئيس جمهوري در امور حقوق شهروندي و معصومه ابتكار معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري برگزار شد.
طرح آموزش آموزگاران پايه براي توجه به آموزش ورزش دختران در وزارت آموزش و پرورش با هدف ايجاد نشاط و شادابي در ميان دانش آموزان دختر اجرا شده است تا دانش آموزان دختر به سلامت و نشاط كافي برسند.
تاكنون ٣٠ هزار نفر از آموزگاران پايه در كشور براي ارائه آموزش هاي ورزشي در كشور آموزش ديده اند و قرار است ١٨٧ هزار آموزگار پايه از اين آموزش ها بهره‌مند شوند.
از مجموع ١٣ ميليون دانش آموز در كشور حدود 6 ميليون و 5١4 هزار و ١٩٠ نفر از آنها دختر هستند.
اجتمام * 7268 * 3063

سرخط اخبار جامعه