پایتخت‌ِ داغدار / وداع تاریخی مردم با شهدای خدمت

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دوم خرداد به پوشش مراسم تشییع پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت، خدمات آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به نظام سلامت، بهره‌مندی بیش از ۱۰۰۰ نفر از خدمات امدادی هلال احمر در مراسم بدرقه پیکرهای شهدا، افتتاح ۱۷ خط دارویی جدید در کشور در دوران خدمت شهید جمهور و رئیس جمهوری که خودش را وقف مردم کرد پرداخته است.

به گزارش ایرنا ، بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

آیین تشییع پیکر این شهدا صبح روز سه شنبه اول خرداد در تبریز برگزار شد و پس از انتقال پیکر مطهر آنان به تهران و استقبال رسمی در فرودگاه مهرآباد، برای زیارت به قم برده شد؛ شامگاه سه شنبه آیین وداع با شهدای خدمت با حضور پرشور و گسترده مردم تهران در محل مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد.

مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح روز چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

رئیس جمهوری که خودش را وقف مردم کرد

چهار شبانه روز است که ایران در تب داغ از دست دادن سید محرومان خود می‌سوزد، سیدی که با دلسوزی و بدون خستگی به گوشه و کنار کشور سر می‌کشید تا گوش شنوای همگان باشد، در یکی از همین سفرها به آذربایجان شرقی روحش پرکشید و بر سفرهای خود نقطه پایان گذاشت، اما شد شهیدِ جمهور، این یعنی تا همیشه تو رئیس جمهور ما خواهی بود.

۳۰ اردیبهشت ماه روزی که سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور کشورمان برای افتتاح سد قیزقلعه سی خداآفرین در آذربایجان شرقی وارد فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شد کسی فکرش را هم نمی کرد که این آخرین سفر استانی این سید بزرگوار باشد، وقتی همراه با الهام علی اف، رییس‌جمهور آذربایجان طرح مشترک سد قیزقلعه سی را افتتاح کردند تبلور توانایی و غرور ایران و ایرانی در دستان این مرد خیره کننده بود، بعد از آن عصر همان روز راهی ورزقان شد تا پروژه ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز را در این منطقه افتتاح کند، مسیری که هیچگاه به پایان نرسید و به حادثه ای تلخ منتهی شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایتخت‌ِ داغدار / وداع تاریخی مردم با شهدای خدمت

یک ملت برای رئیسِ‌دولت

ملت ایران اسلامی ثابت کردند که پای امضای خود هستند؛ در دست نوشته‌هایی در آیین‌های تشییع پیکر شهیدِ جمهور آیت الله رئیسی نوشتند: «افتخار می‌کنم به یک شهید رای دادم».

مردم ایران اسلامی در سراسر کشور در مساجد و تکایا به اقامه عزا برای شهادت آیت الله رئیسی پرداختند؛ مردم شهرهای تبریز؛ قم و تهران نیز با حضور پرشکوه در آیین تشییع پیکر مطهر شهدایِ خدمت بار دیگر با آرمان های شهدا تجدید بیعت کردند و ثابت کردند که قدردان تلاشگران عرصه خدمات هستند.

تشییع کنندگان در دست نوشته هایی که به همراه داشتند، اعلام کردند که «افتخار می‌کنیم به یک شهید رای داده ایم»، «خداحافظ ای داغ بر دل نشسته»، «رئیسی عزیز خستگی نمی شناخت» و تاکید کردند که ملت حسینی شهیدان حسینی به اسلام تقدیم می کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایتخت‌ِ داغدار / وداع تاریخی مردم با شهدای خدمت

خدمات شهید خدمت به نظام سلامت/ باری که رئیسی از دوش مردم برداشت

توجه ویژه به دغدغه مردم مناطق محروم و کم برخوردار در حوزه بهداشت و سلامت دغدغه آیت الله سید ابراهیم رئیسی سیدالشهدای خدمت در مقام ریاست جمهوری بود که در مدت کوتاهی به بار نشست و دستاوردهای پرشماری را برای مردم به ارمغان آورد.

نظام بهداشت و سلامت کشور در سه سال گذشته روزهای درخشانی را تجربه کرد که در سایه اهتمام رئیس دولت به اجرای طرح هایی که سبب بهبود رفاه و سلامت عامه مردم می شود، به دست آمد؛ آیت الله رئیسی دغدغه خدمت به محرومان داشت و حوزه بهداشت و درمان یکی از عرصه‌های مهم آن به شمار می رفت تا سنگینی بار درمان را از دوش محرومان بداشت.

«وقتی بیمار به بیمارستان مراجعه می‌کند، جز درد بیماری رنج دیگری نداشته باشد» این دیدگاه کلیدی رهبر معظم انقلاب به حوزه بهداشت و درمان بود و آیت الله رئیسی به خوبی برای تحقق آن در دولت خود ریل گذاری آن را انجام داد و ثمرات آن در کوتاه مدت به بار نشست؛ اقداماتی چون بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه، درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی، ارتقای وضعیت شغلی و معیشتی کارکنان نظام بهداشت، راه اندازی صندوق بیماران صعب العلاج، جذب و استخدام نیروهای جدید و افتتاح ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کمتر از سه سال بخشی از این اقدامات مهم بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایتخت‌ِ داغدار / وداع تاریخی مردم با شهدای خدمت

بیش از ١٠٠٠ نفر از خدمات امدادی هلال احمر بهره‌مند شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ارائه خدمات امدادی نیروهای عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۰۰۰ نفر در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت در پایتخت خبر داد.

بابک محمودی با اعلام این خبر گفت: تا ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲ خرداد ماه ۱۴۰۳، هزار و ۱۷۶ نفر به پست های امدادی جمعیت هلال احمر در مسیر های منتهی به تشییع مراجعه و از خدمات نیروهای عملیاتی این جمعیت بهره‌مند شدند.

وی افزود: ۵۹ نفر از این مراجعین پس از انجام اقدامات کمک های اولیه توسط نیرو های عملیاتی هلال احمر به مراکز درمانی ثابت و سیار منتقل شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایتخت‌ِ داغدار / وداع تاریخی مردم با شهدای خدمت


افتتاح ۱۷ خط دارویی جدید در کشور در دوران خدمت شهید رئیسی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به دستاوردهای دولت رییس جمهور شهید، گفت: ۱۷ خط دارویی جدید در کشور در دوران خدمت شهید رئیسی به بهره برداری رسید.

سید حیدر محمدی افزود: اقدامات بسیار بزرگی در حوزه سلامت اتفاق افتاد که افتتاح ۱۷ خط دارویی جدید و رونمایی از چندین داروی دانش بنیان، اجرای طرح دارویار در سال ۱۴۰۱، تولید بسیاری از محصولات دانش بنیان هایتک حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی از جمله دستگاه شتاب دهنده خطی، دستگاه سیتی اسکن، دستگاه الکتروشوک، ونتیلاتور تنفسی، ماشین‌های بیهوشی، دستگاه‌های دیالیز تخصصی پزشکی و بسیاری از ملزومات مصرفی با همت شرکت‌های دانش بنیان‌ و حمایت‌های بی‌بدیل ایشان انجام شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایتخت‌ِ داغدار / وداع تاریخی مردم با شهدای خدمت

وزیر بهداشت به دیدار خانواده شهید امیرعبداللهیان رفت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه سه شنبه به منظور عرض تسلیت و تعزیت به دیدار خانواده شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه رفت.

بهرام عین اللهی در این دیدار در توصیف شهید امیر عبداللهیان اظهار داشت: این شهید بزرگوار از نیروهای انقلابی، جهادی و پرتلاش بود و افتخار داشتم سه سال در کنار ایشان باشم.

وی با بیان اینکه نقش شهید امیرعبداللهیان در تامین واکسن در روزهای سخت همه گیری کرونا، بسیار ویژه بود، افزود: تعامل بسیار نزدیکی با ایشان داشتیم؛ بارها به ایشان گفته بودم که هم نگران سلامتی و هم قدردان شجاعت شما در حمایت از مظلومان جهان هستم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایتخت‌ِ داغدار / وداع تاریخی مردم با شهدای خدمت

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha