۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹
کد خبر: 82930205
T T
۰ نفر
طرح هاي گردشگري تالاب استيل آستارا توجيه زيست محيطي دارد

آستارا - ايرنا - رئيس اداره حفاظت محيط زيست آستارا گفت: اين اداره تا پايان سال جاري طرح هايي نظير سايت پرنده نگري و مركز بازديد توانمندي هاي طبيعي را در حاشيه تالاب استيل اين شهرستان اجرا مي كند كه اين طرح ها از توجيه زيست محيطي برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ايرنا محمدرضا روشني روز چهارشنبه در نشست خبري در اداره محيط زيست آستارا افزود: اداره محيط زيست آستارا طرح هاي گردشگري مصوب را با اختصاص اعتبار لازم تا پايان سال جاري اجرا و تكميل مي كند و بايد از ظرفيت اين تالاب با 138 هكتار وسعت در جذب گردشگر استفاده كرد.
وي بيان كرد: از سازمان هاي مردم نهاد و دوستداران محيط زيست انتظار داريم در فرهنگ سازي و ارائه آموزش هاي لازم به شهروندان براي نگهداري از تالاب ها، نوار ساحلي و طبيعت بكر اين شهرستان فعاليت كنند.
روشني در خصوص طرح سالمسازي صدف نيز گفت: بخشي از اراضي ساحلي پناهگاه حيات وحش آستارا معروف به طرح سالمسازي صدف، به صورت موقت به تعاوني دهياران بخش لوندويل واگذار شد و طرح هاي گردشگري نظير آلاچيق هاي سيار و چوبي و برنامه هاي فرهنگي با مشاركت تعاوني دهياران در آن اجرا خواهد شد.
او ادامه داد: اداره حفاظت محيط زيست آستارا برگزاري دوره هاي آموزشي صيانت از طبيعت را در دستور كار دارد و با توجه به كمبود بارش و خشك بودن اراضي، از گردشگران انتظار داريم از روشن كردن آتش در محدوده پناهگاه حيات وحش خودداري كنند.
تالاب استيل با 138 هكتار وسعت در حاشيه محور آستارا به تالش قرار دارد و پناهگاه حيات وحش لوندويل نيز از شمال به شهر آستارا، از شرق به درياي خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندويل منتهي مي شود و در سال 1354 تحت مديريت سازمان حفاظت محيط زيست در آمده است.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7105 / 7124 / 2007

سرخط اخبار استان‌ها