۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 82915476
T T
۰ نفر

خودكشی از مهمترین عوامل مرگ و میر در آمریكا است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 82915476
خودكشی از مهمترین عوامل مرگ و میر در آمریكا است

تهران- ایرنا- هر ساله هزاران نفر در آمریكا بر اثر خودكشی ناشی از افسردگی و اعتیاد به مواد مخدر و الكل جان خود را از دست می دهند و این پدیده، یكی از 10 عامل مهم مرگ و میر در این كشور اعلام شده است.

به گزارش شبكه تلویزیونی فرانس 24، خودكشی از عوامل قابل توجه مرگ و میر درجهان است و سالانه حدود 800 هزار نفر در اثر این پدیده شوم اجتماعی جان خود را از دست می‌دهند.
از عوامل مهم روی آوردن برخی افراد به خودكشی، می توان به اختلالات روانی مانند افسردگی،اختلالات شخصیتی و روانی و اعتیاد به الكل و مواد مخدر نام برد.
عوامل اقتصادی، فشارهای اجتماعی، مسائل كاری و مشكلات خانوادگی نیز از دیگر دلایلی هستند كه افراد را به سوی خودكشی سوق می‌دهند.
به ازای هر یكصد هزار نفر در جهان حدود 12 نفر سالانه بر اثر خودكشی جان خود را از دست می دهند اما با این حال نرخ خودكشی در كشورهای جهان متفاوت است. در برخی كشورها مانند آمریكا خودكشی جزو 10 عامل اصلی مرگ و میر به شمار می‌رود.
بر اساس این گزارش، اقدام به خودكشی در بین زنان دو برابر مردان رخ می‌دهد اما خودكشی‌های منجر به مرگ در مردان، سه تا چهار برابر بیشتر از زنان است.
آمار نشان می دهد كه سالانه بیش از 44 هزار آمریكایی در اثر خودكشی جان خود را از دست می دهند و سالانه 51 میلیارد دلار به دولت خسارت وارد می‌كنند.
اروپام**9041** 1723