۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۱۷
کد خبر: 82881203
T T
۰ نفر
آيت الله شاهرودي: انقلاب اسلامي تفكر عقلانيت را در جهان مطرح كرد

سنندج - ايرنا - نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: تفكر و هنر انقلاب اسلامي آگاهي بخشي و عقلانيت بود كه با فراهم شدن بسترها، در جهان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت الله سيدمحمد حسيني شاهرودي روز دوشنبه به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامي در ديدار كاركنان و هنرمندان حوزه هنري و سازمان بسيج هنرمندان كردستان اظهار كرد: انقلاب اسلامي ايران به عقل بشريت تلنگر زد و انسان هايي بر پايه اين انقلاب پرورش يافتند كه نمونه هايي بي نظير در جهان معاصر هستند.
وي با بيان اينكه قبل از انقلاب هر دو نظام شرق و غرب با دين در مبارزه بودند، افزود: تمام مسائل شرق و غرب انسان مدارانه بود و آنها دين را افيون جامعه مي دانستند و معتقد بودند بايد با آن مبارزه كرد اما تفكر انقلاب در مقابل اين تفكرات قرار گرفت.
نماينده ولي فقيه در كردستان در ادامه به ويژگي هاي هنر انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: اين هنر بر مبناي تعقل و در سايه فكر، تدبير و بر پايه هاي اساسي عقلانيت بنياد نهاده شده است.
آيت الله حسيني شاهرودي با بيان اينكه هنر غرب بر احساسات و لذت هاي مادي بنيانگذاري شده و ماندگاري ندارد، تاكيد كرد: هنر انقلاب اسلامي بر مبناي تعهد، آگاهي بخشي و انسان سازي بود كه افراد را متعهد بار مي آورد.
وي يادآور شد: هنر انقلاب اسلامي آگاهي بخشي است و بر مبناي علم و آگاهي قرار گرفته اما هنرهاي مادي غربي ها غفلت آفرين است و انسان را از حالت تعقل خارج مي كند.
نماينده ولي فقيه در كردستان اضافه كرد: هنر زبان بسيار گويايي است و هر كسي بخواهد در جامعه اثر گذاري داشته باشد، بايد از آن استفاده كند چون هنري كه براساس تعقل و تفكر نباشد، به سمت ابتذال گرايش پيدا خواهد كرد.
رئيس حوزه هنري كردستان نيز در اين ديدار به عملكرد اين نهاد در سال گذشته اشاره كرد و گفت: برگزاري چهاردهمين يادواره عارف نامي كُرد سيد بهاالدين شمس قريشي، برگزاري استاني شب شعر عاشورايي در بيجار و نشست تخصصي شعر و داستان با عنوان هواي تازه از جمله برنامه هاي انجام شده توسط حوزه هنري است.
امين مرادي برگزاري هفتمين جشنواره سراسري دف نوازي دف نواي رحمت و نخستين دوره بين المللي اين جشنواره با حضور نمايندگان 27 استان كشور و هنرمنداني از اقليم كردستان عراق در پرديس سينمايي بهمن سنندج و عمارت خسرو آباد را از ديگر برنامه هاي سال گذشته اين نهاد اعلام كرد.
وي اظهار كرد: همچنين در سال گذشته نمايشگاه گروهي عكس هنرمندان عكاس خبري با عنوان (منفي صفر) زلزله كرمانشاه، برگزاري شب خاطره اولين اعزام و شب خاطره ما 13 نفر و شب خاطره شهيد در بيجار، بيش از 40 نمايشگاه تجسمي و نمايشگاه كتاب در مناسبت هاي مختلف نيز برگزار شد.
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسيجي، شهيد سيد مرتضي آويني در روز بيستم فروردين سال 1372، سالروز شهادت اين شهيد والامقام به پيشنهاد حوزه هنري و با تصويب شوراي فرهنگ عمومي كشور به عنوان روز هنر انقلاب و 19 تا 25 فروردين به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامي نامگذاري شد.
7348/9102