۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۳۰
کد خبر: 82858100
T T
۰ نفر

پايگاه ثبت جهاني لوت در راور راه اندازي مي شود

۱۹ اسفند ۱۳۹۶، ۲۰:۳۰
کد خبر: 82858100
پايگاه ثبت جهاني لوت در راور راه اندازي مي شود

كرمان - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان از راه اندازي پايگاه ثبت جهاني لوت در نيمه دوم اسفندماه جاري با حضور رئيس پايگاه جهاني لوت در شهرستان راور در شمال اين استان خبر داد.

به گزارش دريافتي ايرنا از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان محمود وفايي شنبه در نشست مشترك با فرماندار شهرستان راور، افزود: طي برنامه ريزيهاي انجام شده 25 اسفندماه جاري رئيس پايگاه جهاني لوت جهت راه اندازي پايگاه جهاني لوت در راور وارد اين شهرستان مي شود.
وي تصريح كرد: با راه اندازي درگاه كوير از سوي شهرستان راور گردشگران و مسافران مي توانند براي ورود به كوير مسير كوتاه تري را طي كنند.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كرمان تاكيد كرد: بايد برنامه هاي متنوع و جذابي مانند كوير نوردي و آفرود در اولويت كار اين منطقه قرار گيرد.
وي با بيان اينكه شهرستان راور در مسير تردد مسافران و گردشگران به سمت كرمان و ديگر شهرستانهاي استان قرار دارد، اظهار كرد: بايد با همكاري فرمانداري، شهرداري و غيره به ماندگاري مسافران در اين شهرستان كمك كرد كه راه اندازي زيرساختهاي گردشگري از جمله خانه هاي بوم گردي، خانه مسافر و كمپ هاي متعدد گردشگري مي تواند در اين زمينه موثر باشد.
وفايي تصريح كرد: شهرستان راور منطقه اي كوهستاني و كويري است بنابراين مي تواند به راحتي مسافران متفاوتي را به سوي خود جذب كند.
وي با اشاره به وجود كاروانسراهاي تاريخي و با ارزش شهرستان راور گفت: اميدواريم با همكاري دستگاههاي مربوطه بتوانيم اين كاروانسراها را جهت مرمت و تغيير كاربري مناسب به بخش خصوصي واگذار و از آنها استفاده بهينه كنيم.
مديركل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان كرمان به راه اندازي گردشگري معدن در سه شهرستان زرند، راور و كوهبنان اشاره كرد افزود: اين شهرستان ها مي توانند با ورود گردشگران به معادن فعال و يا غير فعال نوعي ديگر از گردشگري كه بسيار مهيج است، را راه اندازي كنند.
وي با اشاره به اينكه در سالجاري و سال آينده بهترين تسهيلات صنايع دستي به هنرمندان ارائه مي شود، تاكيد كرد: براي ايجاد اشتغالزايي در روستاها تسهيلاتي با بهره چهار تا 6درصد پرداخت مي شود.
كوير لوت به عنوان اولين جاذبه طبيعي كشور در تابستان سال گذشته به ثبت جهاني رسيد كه بخش عمده اي از آن در استان كرمان قرار گرفته است.
وفايي در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه صنايع دستي شهرستان راور داراي قدمت بالايي است مي توان با جذب هنرجويان و علاقمندان و با ارائه تسهيلات به ارتقاي صنايع دستي اين شهرستان كمك كرد.
7437/ 5054