۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۰۲
کد خبر: 82851036
T T
۰ نفر
كاربران شبكه های اجتماعی عربی به دولت سعودی: خود را مسخره كرده اید!

تهران-ایرنا- گفت و گوی روزنامه سعودی 'سبق' نزدیك به خاندان حاكم، با یك خاخام یهودی، خشم و اعتراض كاربران شبكه های اجتماعی در كشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و به ویژه عربستان را برانگیخت و آنها این اقدام را در چارچوب روند عادی سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی دانسته اند.

روزنامه 'القدس العربی' روز یكشنبه نوشت: اقدام اخیر روزنامه 'سبق' در مصاحبه با 'بنخاس گولد اشمیت' رئیس كنگره خاخام های اروپا ، خشم كاربران اینترنت و شبكه های اجتماعی را در كشورهای عربی برانگیخت و آن ها این امر را عادی سازی مستقیم و علنی روابط با رژیم اشغالگر دانستند، در حالی كه مقامات سعودی سعی دارند این روابط پشت پرده باقی بماند.
القدس العربی افزود: از آن جا كه پایگاه 'سبق در عربستان وجهان عرب ، نزدیك به مقامات ومراجع تصمیم گیرنده سعودی شناخته می شود و رسانه های سعودی به شدت از سوی دستگاه های امنیتی این كشور نظارت می شوند، مصاحبه با یك خاخام یهودی از جمله اقدامات دولت سعودی در روند سازش با 'اسرائیل' و زمینه ساز رابطه علنی با تل آویو است.
این خاخام یهودی در سخنان خود با تمجید از اقدامات محمد بن سلمان ولیعهد سعودی مدعی شد كه وی عربستان را به سمت شكوفایی سوق می دهد. وی همچنین ادعا كرد كه صلح بین رژیم صهیونیستی و اعراب نزدیك است.
كاربران شبكه های اجتماعی عربی در اعتراض به این گفت و گو هشتگ (#صحیفه_سبق_تمهید_لتطبیع_مع_الصهاینه) (روزنامه سبق زمینه ساز سازش با صهیونیست ها) را در توئیتر راه اندازی كردند كه بلافاصه در میان كاربران توئیتر در عربستان و كشورهای عربی مورد استقبال قرار گرفت و پیگیری شد.
یكی از كاربران در توئیتر نوشت: روزنامه سبق نمی تواند بدون اجازه دولت عربستان مطلبی را منتشر كند، خودتان را مسخره كرده اید!.
یك كاربر دیگر نوشت: خجالت بكشید . (خاخام یهودی) می گوید سرزمینی كه حق فلسطینی ها است به آن ها نمی دهیم چون می ترسیم با ما مبارزه كنند. پست تر از این نمی شود ، شما زمین فلسطینی ها را به زور گرفته اید!
فهد البیطی دیگر كاربر توئیتر نوشت: روزنامه سبق با یك خاخام یهودی مصاحبه می كند! وی می گوید موشك هایی كه فلسطینی ها در دفاع از خود شلیك می كنند باعث شده مناطق اشغال شده آن ها را پس ندهیم. روزنامه سبق دروغ صهیونیست ها را منتشر می كند. مگر وزارت فرهنگ سعودی وظیفه ندارد مانع ترویج اكاذیب صهیونیست ها توسط این نشریه زرد شود؟.
كاربر دیگری نوشت: دروغگویی و خیانت یكی از مهم ترین اركان و اصول اساسی رسانه های سعودی شده است. رسانه های بی شرمی كه تمام تلاش های خبیثانه و پنهانی آن ها علیه اسلام و مسلمین است تا خشنودی عمو سام و عمو دیوید را به دست آوردند. ما را فریب می دهند در حالی كه مسئولان عربستان صم و بكم هستند و زمانی كه خواستار كسب رضایت آن ها هستند زبان می گشایند.
یزید الصیقل نوشت: دنبال كردن روزنامه سبق در توئیتر را متوقف می كنیم. این مصاحبه ابعاد و نیت هایی فراتر از یك گفت و گوی عادی دارد و كسانی كه مطالب این روزنامه را می خوانند خودشان فهم وشعور دارند.
خاورم**9366** 1049
۰ نفر