۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84934279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آل سعود؛ بین تکفیر و انحطاط

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۴
کد خبر: 84934279
آل سعود؛ بین تکفیر و انحطاط

تهران - ایرنا - مراسم، برنامه ها و جشن‌هایی که در زر ورق فرهنگی در عربستان از زمان روی کار آمدن «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در این کشور برگزار می‌شود، خشم مردم این کشور را برانگیخته و آنها درباره انحطاط اخلاقی و فرهنگی تدریجی جامعه نگران کرده است.

به گزارش ایرنا، جشن غربی "هالووین" در کشور اسلامی عربستان و انتشار عکس ها و تصاویر آن واکنش گسترده کاربران و فعالان عربستانی در شبکه های اجتماعی را به همراه داشته است.

این فعالان در شبکه اجتماعی توئیتر با راه اندازی هشتگ هایی، دولت عربستان را مروج برنامه های ضد فرهنگی و ضد اخلاقی می دانند که جامعه این کشور را بسوی نابودی و تباهی اخلاقی سوق می دهد.

در همین راستا، کاربران هشتگ «آل سعود بین التکفیر و الانحلال» (آل سعود بین تکفیر و انحطاط) را راه اندازی کردند تا اعتراض خود را به حرکت ریاض به سمت ترویج انحطاط اخلاقی و بی بند و باری پس از دهه ها ترویج رویکرد تکفیری بیان کنند.

این هشتگ پس از برگزاری جشن غربی «هالووین» در عربستان به راه افتاده است. برگزاری این جشن در عربستان جنجال گسترده ای به پا کرده است. چهره «افراد نقاب‌ دار» در خیابان های عربستان طی چند روز گذشته، با خشم گسترده مردم این کشور مواجه شده است.

از حدود پنج سال قبل که محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد قدرت را در دست گرفته است، عربستان وارد مرحله جدیدی شده و بن سلمان در راستای تحکیم قدرت خود دست به یک سری کارهای نمایشی زده است تا این پیام را به غربیها ارسال کند که او در مسیر اصلاحات در این کشور گام برمی دارد. اما ولیعهد سعودی همزمان با این کارهای نمایشی دست به بازداشت، مجازات سنگین و اعدام گسترده فعالان سیاسی - عقیدتی و فعالان حقوقی از جمله زنان زده است که اعتراض گسترده نهادهای مدافع حقوق بشر را به همراه آورده است.

ولیعهد عربستان همچنین جنگ علنی علیه جریان های اسلامی در این کشور به راه انداخته است. «هادل جاسیم» یکی از کاربران در توئیتر خطاب به مقامات سعودی نوشت: این خونها شما را تعقیب خواهد کرد و مانند آتشی خواهد بود که شما را در جهنم می سوزاند. 

آل سعود؛ بین تکفیر و انحطاط

یکی دیگر از کاربران عربستانی نیز نوشت: آنچه در عربستان اتفاق می افتد، بسیار شرم آور و ترسناک است، این افول برنامه ریزی شده، کم کم جامعه را تکه تکه می کند.

وی افزود که رویکرد محمد بن سلمان فرهنگ غربی را با مفهوم تهی که به انحطاط، هرزگی و نمایش های سطحی وابسته است، نهادینه می کند،  همانطور که در جشن اخیر هالووین در عربستان اتفاق افتاد.

«یوسف» از دیگر کاربران عربستانی در شبکه توئیتر نوشت: کشور جنایتکار سعودی .. بین صحنه انحطاط و افزایش قتل و کشتار. 

یکی دیگر از کابران نوشت: رژیم سعودی مبالغ بسیار زیادی را برای خرید تسلیحات و تجهیزات برای گروه های تکفیری که عراق و سوریه را ویران کردند، هزینه کرد.

«محمد الیحیا» از مسلمان آمریکا پس از شوکه شدن از دیدن جشن هالووین در عربستان در توئیتی نوشت:  سبحان الله، وقتی انسانی مثل من که ۳۱ سال پیش مسلمان شده است و تمام آن اعیاد بت پرستی را پشت سر انداخته است این صحنه را که در ریاض انجام شده است، می بیند و اینکه می بیند شخصی که در دامن اسلام متولد شده و بت پرستی هایی را که من ترک کرده ام، جشن می گیرد، ناراحت می شود.

«أحمد بن راشد بن سعید» دیگر کاربر عربستانی نوشت: من به عنوان یک عربستانی از رسول خدا عذرخواهی می کنم. کثیف ترین سنتی که نزد آنها (غربی ها) بود را بیرون کشیدیم و انجام دادیم تا جایی که تقریبا" هویت عربی - اسلامی ما از بین رفت.

وی افزود: خدایا این منکری (بدی) است که من آن را انجام نمی دهم و  آن را نمی پذیرم. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha