۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹
کد خبر: 82824761
T T
۰ نفر
استاندار خراسان رضوي: طرح احيا بافت فرسوده شهري مدلي خوب براي همكاري است

مشهد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي گفت: طرح احياي بافتهاي فرسوده اي كه در حوزه شهرها وجود دارند مدلي خوبي براي همكاري دولت، شهرداريها و بخش خصوصي است.

عليرضا رشيديان روز پنجشنبه در حاشيه آغاز عملياتي طرح بازآفريني شهري مشهد در جمع خبرنگاران افزود: در اين چارچوب با مشاركت خود شهروندان بافتهاي فرسوده را به بافتهاي كارآمد و مناسب هم از نظر مقاومت در مقابل آسيبهاي طبيعي و حوادث و هم از نظر دسترسي به خدمات شهري و متناسب با فرهنگ اجتماعي و شهري تبديل خواهيم كرد.
وي ادامه داد: امروز نخستين پروژه با همراهي شهرداري در شهرك شهيد رجايي مشهد با 205 واحد و مشاركت بخش خصوصي و تامين زمين از سوي آستان قدس رضوي آغاز شد و اميد است طي دو سال اين پروژه آماده و تحويل مردم شود.
استاندار خراسان رضوي گفت: پنج هزار و 600 هكتار پهنه ناكارآمد شهري و بافت فرسوده در اين استان وجود دارد لذا عمليات اجرايي طرح بازآفريني شهري آغاز شده است.
شهردار مشهد هم گفت: اقدام موثر و خوبي در اين حوزه براي بهبود وضعيت مسكن در مناطق فرسوده و حاشيه اي آغاز شده است.
قاسم تقي زاده خامسي افزود: اين طرح با تاكيد رئيس جمهوري بر موضوع بازآفريني مناطق ناكارآمد شهري اجرايي شده و ما هم در كلانشهر مشهد آن را آغاز كرده ايم. اين طرح در سراسر مناطق حاشيه اي و فرسوده شهري مشهد با مجموع وسعت سه هزار و 800 هكتار در قالب هشت پهنه و 66 محله داراي مسكن ناكارآمد، اجرا مي شود.
وي ادامه داد: بايد با برنامه ريزي وسيعتر ومطالعات جديتر در اين حوزه كار گسترش يابد اما در مرحله مقدماتي فعاليت از اين ناحيه شهر مشهد در شهرك شهيد رجايي آغاز شده و به تدريج آن را به كل اين مناطق توسعه مي دهيم.
عمليات اجرايي بازآفريني شهري با حضور استاندار خراسان رضوي، شهردار و رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد با ساخت 205 واحد مسكوني در زميني به مساحت هفت هزار و 400 مترمربع در حاشيه شهر مشهد در شهرك شهيد رجايي آغاز شد.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشار: حسين كريم زاده
7505/1858

سرخط اخبار استان‌ها