۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۷:۳۸
کد خبر: 82799372
T T
۰ نفر
نمايشگاه بين المللي گردشگردي اسپانيا با حضور ايران گشايش يافت

مادريد - ايرنا - بخشي ازظرفيت هاي گردشگري وصنايع دستي ايران از امروز(چهارشنبه)در سي و هشتمين نمايشگاه بين المللي گردشگري اسپانيا موسوم به «فيتور» با حضور«علي‌ اصغر مونسان» معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به نمايش گذاشته شد .

به گزارش ايرنا، در اين نمايشگاه كه با حضور «فيليپ ششم» پادشاه اسپانيا و شماري از مقام هاي گردشگري كشورهاي شركت كننده گشايش يافت، 165 كشور جهان جاذبه ها و ظرفيت هاي گردشگري خود را به متخصصان و شركت هاي فعال در اين بخش عرضه كردند.
براساس آمار اعلام شده، حدود 245هزار نفر از جمله 134 هزار نفر از متخصصان بخش گردشگري و مناطق مختلف جهان و اسپانيا در اين نمايشگاه پنج روزه حضور خواهند داشت.
ايران نيز از جمله شركت كنندگان در اين نمايشگاه است كه امسال 23 تور اوپراتور و 1هنرمند صنايع دستي‌ بااجراي كار زنده، بخشي از ظرفيت ها، امكانات و جاذبه هاي گردشگري و هنري كشور را به نمايش مي گذارند.
افزون بر آن، نمايندگان راهنمايان تور ايران و سازمان بين المللي گردشگري، كانون جهانگردي به عنوان مجري غرفه ايران نيز در اين نمايشگاه حضور دارند.
ارائه پوستر، كتابچه و نرم افزارهاي چند رسانه اي حاوي اطلاعات گردشگري و جاذبه هاي تاريخي، طبيعي و ديدني ايران و معرفي صنايع دستي، از جمله برنامه هاي غرفه ايران در نمايشگاه فيتور خواهد بود . همچنين تصاويري از آثار تخت جمشيد، هنر قلمكاري و جاذبه هاي طبيعي ايران به نمايش گذاشته شد ه است.
محور اصلي اين نمايشگاه در سال جاري پايداري در رشد صنعت توريسم مي باشد و به همين دليل بر رويكردهايي كه مي توانند رشد اين صنعت را تضمين نمايند، تاكيد مي كند. بر اساس تحقيقات انجام شده، در سال هاي اخير احترام به محيط زيست يكي از مهمترين فاكتورهاي رشد تعداد توريست ها در كشورهاي گوناگون بوده است.
نمايشگاه فيتور مادريد به عنوان يكي از نمايشگاه هاي اصلي و مهم صنعت گردشگري جهان طي روزهاي 27 دي ماه الي اول بهمن ماه سالجاري در مساحتي به وسعت بيش از 65 هزار متر مكعب و با حضور 10 هزار شركت از بيش از 165 كشور جهان برگزار مي شود و حدود 245 هزار نفر از جمله 134 هزار نفر از متخصصان بخش گردشگري از آن بازديد مي نمايند.
شايان ذكر است كه اسپانيا با جذب 82 ميليون گردشگر خارجي و كسب 87 ميليارد يورو درآمد ارزي در سال 2017 بهترين ركورد تاريخ خود را كسب كرده و با پشت سرگذاشتن آمريكا از نظر ميزان جذب گردشگر و درآمد ارزي، براي اولين بار به مقام دوم جهاني دست يافته است.
اروپام *4*491**1590

سرخط اخبار جهان