۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82790240
T T
۰ نفر

عمر برباد رفته مردم ورامین در ترافیك قلعه نو

۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82790240
عمر برباد رفته مردم  ورامین در ترافیك قلعه نو

تهران-ایرنا- ترافیك هر شب در بخش قلعه نو شهرستان ری كه گاه به چند كیلومتر می رسد ، رانندگانی كه قصد عبور از این منطقه و عزیمت به سمت قرچك ، ورامین و پیشوا را دارند كلافه كرده ، ترافیكی كه در شب های تعطیل به اوج خود وی رسید و عمر مردم ورامین و قرچك را ساعت ها هدر می دهد.

به گزارش ایرنا ، اگر قصد داشتید روزی به قرچك ، ورامین و یا پیشوا سفری داشته باشید ، تلاش كنید كه یا در اوایل روز و یا در ساعات پایانی شب از تنها مسیر ارتباطی موجود عبور كنید ، چرا كه ترافیك های شبانه بخش قلعه نو شهرستان ری كه گاه تا چندین كیلومتر نیز ادامه پیدا می كند ، شما را از این سفر منصرف می كند.
مردم جنوب شرق استان تهران سال هاست كه برای رسیدن به تهران مجبورند كه از تنها جاده موجود استفاده كنند ، جاده ای كه در از ری تا ابتدای قرچك 25 كیلومتر فاصله دارد و هر روز هزاران خودرو از شهرستان های پیشوا ، ورامین ، قرچك و حتی گرمسار و ایوانكی در آن تردد كرده و مسافران را به تهران می رسانند.
كمبود فرصت های شغلی در این بخش از استان تهران باعث شده تا بسیاری از افراد مجبور شوند برای كار به تهران عزیمت كنند از این رو در ساعات اولیه و پایانی روز این مسیر شاهد تردد هزاران خودرواست.
وجود تنها یك مسیر دسترسی به تهران باعث شده تا در صورت بروز هر گونه حادثه جاده ای ، ترافیك های شدیدی در این مسیر رخ دهد به گونه ای كه بازشدن این گره كور ترافیكی گاه ساعت ها طول می كشد و در هنگام بروز حوادث جاده ای ، گروه های امدادی مجبور می شوند تا به جای آمبولانس از بالگرد استفاده كنند.
در طول این مسیر ، مناطق مسكونی قلعه نو و فیروزآباد شهرستان ری قرار دارد كه عبور این حجم از خودروهای عبوری از این مناطق همواره با مشكلاتی مواجه است.
توقف ده ها وانت بار در منطقه قلعه نو كه علاوه بر میوه به فروش كفش ، كدو ، كبوتر ، عروسك ، آبلیمو ، جگر و هر آنچه تصور می كنید اقدام می كنند هر شب باعث ایجاد ترافیك در این مسیر به ویژه در ساعات اولیه شب و در مسیر برگشت به سمت شهرستان های قرچك ، ورامین و پیشوا می شود.
توقف این خودروها در حریم جاده باعث می شود كه حتی اگر یك خودرو نیز به قصد خرید در كنار آن ها توقف كند ، ده ها خودرو پشت سر آن قرار گرفته و ترافیك چندصد متری ایجاد شود.
چندین مغازه بستنی و شیرینی فروشی كه از قدیم الایام در قلعه نو فعالیت می كنند نیز بر حجم این ترافیك افزوده چرا كه اغلب خودروهای عبوری برای خرید بستنی در مقابل این مغازه ها به صورت دوبله توقف می كنند و اندك مسیر باقیمانده در بلوار قلعه نو ، گنجایش خود برای عبور خودروها را از دست می دهد.
با توجه به این كه قلعه نو در حوزه سیاسی شهرستان ری قرار دارد ، پلیس راهور شهرستان قرچك نمی تواند برای رفع مشكل ترافیك در این منطقه حضور داشته باشند و هیچ نیرویی از پلیس راهور ری نیز در مواقع لزوم حضور ندارند.
مردم شهرستاهای ورامین ، قرچك و پیشوا سال هاست كه پشت این ترافیك عمر خود را هدر می دهند و مسئولینی كه هر روز شاهد این مشكل هستند تا كنون چاره ای برای رفع آن پیدا نكرده اند.
فرماندار قرچك در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : مسئولان شهرستان های قرچك و ری با برگزاری جلسات متعدد ، با وحدت رویه تلاش دارند تا از میزان ترافیك در منطقه قلعه نو بكاهند.
مسعود مرسل پور افزود : با مكاتبات صورت گرفته با اداره كل راه و شهرسازی استان تهران ، درخواست تعریض جاده در محدوده بخش قلعه نو ارائه شده تا با تحقق آن بخش عمده ای از مشكل ترافیك بر طرف شود.
وی گفت: با هماهنگی به عمل آمده با نیروی انتظامی ، از فعالیت خودروهای دوره گرد فروش میوه در كنار خیابان اصلی قرچك – ری جلوگیری به عمل می آید تا از میزان ترافیك خودروها در این محدوده كاسته شود.
نماینده مردم شهرستان های ورامین ، قرچك و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت : سال هاست كه این منطقه با ترافیك شدید روبروست و حتی می توان با نصب گارد ریل برای تغییر مسیر خودروهایی كه قصد خرید از فروشندگان دوره گرد را دارند ، از میزان ترافیك كاست.
سید حسین نقوی حسینی گفت : مشكل این ترافیك به استاندار تهران و مدیركل راه و شهرسازی استان تهران ارائه شده تا با تأمین اعتبار مورد نیاز ، چاره ای اساسی برای ترافیك این منطقه اندیشیده شود.
یكی از مسئولان پلیس راهور شهرستان قرچك نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : جاده تهران – ورامین در حوزه راه مربوط به تهران بزرگ است ولی به منظور رفع مشكلات ترافیكی ، پلیس راهور قرچك كار رفع ترافیك منطقه قلعه را بر عهده گرفته است.
وی كه نخواست نام و عنوانش در گزارش ذكر شود افزود : اوج ترافیك در منطقه قلعه نو شهرستان ری روزهای پایانی هفته است كه باعث می شود مردم دقایق زیادی را در ترافیك معطل شوند در حالی كه می توان با فعالیت های كوتاه مدت و بلند مدت نظیر احداث كمربندی ، ایجاد دیوار حائل میان جاده اصلی ومنطقه دسترسی و یا انتقال صنوف به مجتمع بین راهی این مشكل را برطرف كرد.

** حجم زیاد خودروهای محور ری – وارمین مهمترین مشكل ترافیك در این محور است
بخشدار قلعه نو شهرستان ری دراین رابطه اظهار كرد: كمبود فرصت های شغلی در شهرستان ورامین و روستاهای اطراف باعث شده است تا بسیاری از افراد مجبور شوند برای كار به تهران عزیمت كنند از این رو در ساعات اولیه و پایانی روز این مسیر شاهد تردد هزاران خودرو باشد.
علی فاضلی ادامه داد: همكاری پلیس راهور در ساعت های پیك ترافیك و تغییرات هندسی بریدگی های داخل روستاهای مسیر T جمع آوری كسب و كارهای مزاحم از برنامه های كوتاه مدتی است كه باید انجام شود.
وی افزود: اتصال شهرستان ورامین به تهران از طریق خط قطار سریع السیر و احداث كمربندی در قلعه نو از برنامه های بلند مدتی است كه باید در این زمینه انجام گیرد.
وی اظهار كرد: اتصال خط راه آهن در این محور تنها در حد گمانه زنی بوده و هنوز هیچگونه اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
فاضلی با بیان اینكه متولی جاده های بین شهری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و در روستاها هم طبق چارچوب طرح هادی و برعهده بنیاد مسكن انقلاب اسلامی است، افزود: حل ترافیك این محور نیاز به عزمی استانی دارد و در این زمینه مكاتبات لازم هم با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است تا مسیر جایگزینی برای آن ایجاد شود.

** دست فروشان محور ری- ورامین به زودی ساماندهی می شوند
بخشدار قلعه نو شهرستان ری از طرح ساماندهی دست فروشان محور ری - ورامین درآینده نزدیك خبر داد وعنوان كرد: دست فروشان این مسیر ترافیك شدیدی را در ساعات پیك ترافیك ایجاد می كنند و بیشترمردم خریدهای روزانه خود را در طی این مسیر انجام می دهند كه توقف خودروها در این مسیر باعث تشدید ترافیك می شود.
فاضلی عنوان كرد: با همكاری بنیاد مسكن مكانی را برای ساماندهی این دست فروشان در قلعه نو در نظر گرفته شده است كه در آینده ای نزدیك این جانمایی انجام می شود و بسیاری از مشكلات ترافیكی آن هم كاسته می شود.
وی بیان كرد: پوشش ترافیكی محور ری – ورامین برعهده پلیس راهور شهرستان قرچك است و برخورد با دست فروشان این محور نیز بر عهده پلیس راهور شهرستان قرچك است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با كانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری و روح اله صائب انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/6003/7254 / 1539
۰ نفر