۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۰۶
کد خبر: 82781816
T T
۰ نفر
مدارس ابتدایی اصفهان و 9 شهر دیگر استان دوشنبه تعطیل است

اصفهان - ایرنا - بدنبال انباشت آلاینده ها و افزایش آلودگی هوا، مدارس ابتدایی شهر اصفهان و 9 شهر دیگر این استان فردا ( دوشنبه ) تعطیل اعلام شد.

به گزارش ایرنا، این تصمیم امروز ( یكشنبه ) در كارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا در استانداری اصفهان اتخاذ و اعلام شد.
بر این اساس فردا ( دوشنبه ) مهدكودك ها و مدارس ابتدایی 6 ناحیه آموزش و پرورش اصفهان و همچنین شهرهای شاهین شهر، زرین شهر، فولاد شهر، مباركه، خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، پیر بكران و برخوار تعطیل است.
استان اصفهان دارای 23 شهرستان است و امروز نیز به دلیل آلودگی هوا، مدارس ابتدایی 10 شهر یاد شده تعطیل بود.
در این كارگروه همچنین بر خودداری از فعالیت های ورزشی انفرادی - همگانی و باشگاهی در محیط های باز در روزهای یاد شده، رعایت الگوی صحیح مصرف سوخت در منازل مسكونی و واحدهای صنفی و صنعتی، استفاده نكردن از خودروهای شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی توسط شهروندان و كاهش تردد خودروها در محدودهای ترافیكی زوج و فرد تاكید شد.
الزام به رعایت توصیه های بهداشتی و سلامت برای گروه های حساس و آسیب پذیر، رعایت طرح زوج وفرد خودروها در محدوده مركزی شهر، تشدید برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و فرسوده، محدود كردن فعالیت واحد های آلاینده و تشدید برخورد با واحد های صنعتی و صنفی با پتانسیل آلایندگی، ایجاد پایگاه های سیار سلامت در میدان های شهری توسط دانشگاه علوم پزشكی جهت ارائه راهنمایی های سلامت در شرایط آلودگی هوا از جمله توصیه هایی بود كه در این كارگروه اعلام شد.
اصفهان به همراه شماری دیگری از كلان شهرهای ایران در شمار مناطق آلوده از نظر هواست كه این معضل در فصول سرد به دلیل ایستایی و یا پدیده وارونگی دما افزایش می یابد.
وضعیت كیفی هوای اصفهان از 24 ساعت گذشته تا ساعت 16 عصر امروز ( یكشنبه 10 دی ) با میانگین 177 در وضعیت ناسالم برای عموم قرار دارد.
ت/6994 / 8114/ 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح - امیر حسین اكبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

سرخط اخبار استان‌ها