40 درصد به ظرفیت نیروی اداری تعزیرات حكومتی سیستان و بلوچستان اضافه می شود

زاهدان- ایرنا- معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حكومتی گفت: تا پایان دی ماه 40 درصد معادل 20 نفر به ظرفیت فعلی 50 نفری نیروی اداری تعزیرات حكومتی سیستان و بلوچستان اضافه می شود.

به گزارش ایرنا جمال انصاری روز یكشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیركل تعزیرات حكومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 10 نفر از مجموع نیروی انسانی كه به تعزیرات حكومتی استان اضافه می شوند زن و 10 نفر دیگر مرد هستند.
وی افزود: بر اساس ساختار سازمانی تعریف شده مجموعه تعزیرات حكومتی سیستان و بلوچستان به درجه یك ارتقا یافته است به این معنا كه پست سازمانی آن از 100 مورد به 300 مورد افزایش می یابد.
وی تاكید كرد: با توجه به گستردگی سیستان و بلوچستان و نیاز مردم شهرستان های مختلف آن به افزایش شمار ادارات تعزیرات حكومتی در صورت همكاری مسئولان استانی در رابطه با تامین زیرساخت ها قول تامین نیروی انسانی لازم در این رابطه را می دهیم.
رئیس سازمان تعزیرات حكومتی گفت: برایم توفیقی بود كه در نخستین سفر استانی خود امروز در جمع مردم شریف و مرزدار سیستان و بلوچستان حاضر شوم.
انصاری افزود: رسالت مسئولان در همه بخش های حاكمیتی چیزی غیر از فراهم كردن بهترین شرایط برای مردم نیست و سازمان تعزیرات حكومتی بر اساس ماهیت اش وظیفه كنترل، نظارت، مراقبت و برخورد در حوزه تخلفات اقتصادی را برعهده دارد.
وی تصریح كرد: به دنبال این هستیم تا سازمان تعزیرات حكومتی را بر اساس ماهیت اش از فعالیت در حوزه پرونده هایی كه خاصیت زیادی ندارند دور شود و به سمت كارهای كیفی برود.
وی با تاكید بر تلاش در زمینه افزایش دسترسی مردم به تعزیزات حكومتی گفت: خوشبختانه سطح همكاری و تعاملات با مجموعه تعزیرات در سیستان و بلوچستان زیر چتر تدبیر همه مقامات بسیار خوب است.
معاون وزیر دادگستری افزود: در كنار اینكه برخورد محوری به ویژه نگاه سختگیرانه نسبت به عده كمی از جامعه سیاست اصلی تعزیرات حكومتی بحساب می آید، دایره كاری این سازمان حمایت گسترده از مردم است.
سرپرست سابق اداره كل تعزیرات حكومتی سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: در 9 ماهه نخست امسال 2 هزارو 968 فقره پرونده قاچاق به تعزیرات حكومتی استان رسیده كه 2 هزار و 883 فقره آن رسیدگی و مختومه شده كه نسبت به مدت مشابه سال 95 از نظر ورود هشت درصد و از نظر رسیدگی چهار درصد رشد داشته است.
محمدحسین اشرفی افزود: در حوزه كالا و خدمات سه هزار و 663 فقره پرونده وارده به شعب تعزیرات حكومتی سیستان و بلوچستان در این مدت بوده كه سه هزار و 576 فقره آن مختومه شده است.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت در بخش بهداشت و درمان 409 فقره پرونده به تعزیرات حكومتی استان رسیده و 353 پرونده مختومه شده است.
وی تصریح كرد: از مجموع پرونده های وارده به تعزیرات حكومتی استان در این مدت 52 درصد به تخلفات در بخش كالا و خدمات، 42 درصد به حوزه قاچاق كالا و ارز و 6 درصد به بخش بهداشت و درمان مربوط بوده است.
وی افزود: مهمترین تخلفات در بخش كالا و خدمات به ترتیب درج نشدن قیمت، گرانفروشی و ارائه نكردن فاكتور و در بخش قاچاق كالا قاچاق سوخت، مواد غذایی و لوازم خانگی بوده است.
اشرفی گفت: میزان وصولی تعزیرات حكومتی سیستان وبلوچستان از ابتدای امسال تاكنون 116 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7،5 درصدی را نشان می دهد و 92 درصد وصولی ها مربوط به قاچاق كالا و ارز است.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از زحمات محمدحسین اشرفی سرپرست سابق تعزیرات حكومتی سیستان و بلوچستان قدردانی و حیدر میرزایی به عنوان مدیركل این مجموعه معرفی شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی