گردشگری خوراک‌های محلی سیستان و بلوچستان در رسانه ملی معرفی می‌شود

زاهدان - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری سیستان و بلوچستان گفت:خوراک‌های بومی و سنتی استان به مدت ۱۵ روز از طریق شبکه سه سیما معرفی می‌شود.

علیرضا شه‌بخش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری خوراک و تنوع غذاهای بومی محلی بسیار غنی است به گونه‌ای که هنوز هم برخی از این غذاها برای بومیان منطقه گمنام و ناشناخته هستند.

وی افزود: در همین راستا با مشارکت رسانه ملی طرحی از ۱۲ خردادماه آغاز شده که در قالب آن ۲ نفر از بانوان سیستان و بلوچستان با حضور در استودیوی شبکه سه سیما هر روز نسبت به پخت و معرفی بیش از پیش ظرفیت‌های استان در حوزه گردشگری خوراک اقدام کرده و به صورت زنده برای عموم مردم از طریق رسانه ملی پخش می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: پخش این برنامه تا ۲۵ خرداد ماه به صورت روزانه و در برنامه صبحگاهی شبکه سه سیما ادامه دارد و انواع و اقسام غذاهای محلی استان طبخ و معرفی می‌شود که در ایام رحلت امام خمینی(ره) و سالروز قیام ۱۵ خرداد نیز پخت حلوا و خوراکی‌های ویژه مراسم عزاداری این استان اجرا شد.

وی گفت: علاقه‌مندان به یادگیری نحوه طبخ خوراک‌های محلی و سنتی سیستان و بلوچستان پهناور می‌توانند هر روز از طریق برنامه زنده ایران ما در شبکه سه سیما این برنامه را تماشا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha