۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۵
کد خبر: 82762309
T T
۰ نفر
پيام ماندگار شهداي مدافع حرم عزتمندي و استكبارستيزي است

خمين - ايرنا - معاون وزير آموزش و پرورش گفت: پيام ماندگار تفكر ايثارگري و شهادت و شهداي مدافع حرم عزتمندي نظام اسلامي و استكبار ستيزي است.

به گزارش ايرنا، علي باقر زاده روز چهارشنبه در نخستين يادواره شهداي نهضت سواد آموزي استان مركزي در دليجان، افزود: شهدا زنده تاريخ هستند زيرا كساني كه در راه دين و اعتقادشان از خود مي گذرند سرمايه عظيم از انسانيت را با خود دارند كه جاودانه مي شود.
وي ادامه داد: در جنگ تحميلي كه هفت سال و 11 ماه طول كشيد يك هزار و 500 كيلومتر از مرزهاي اين كشور درگير جنگ شد و در طول اين مدت 32 كشور به صورت مسقيم عراق را مورد حمايت مالي، نظامي، اطلاعاتي و تجهيزاتي كردند اما تفكر ايثارگري و شهادت با جانمايه حق بر تمامي تجهيزات پيشرفته غلبه كرد.
رئيس سازمان نهضت سواد آموزي كشور ادامه داد: دشمنان نظام اسلامي همواره در حال توطئه گري هستند و رسالت مهم هر ايراني آزاده و بصير اين است كه ميراث شهداي انقلاب اسلامي را به نسل‌هاي آينده انتقال دهد و در برابر هر تهديد نرم و سخت دشمنان هوشيار باشد.
باقرزاده خاطر نشان كرد: جنگ تحميلي تنها جنگي بود كه يك وجب از زمين‌هاي كشور به طرف مقابل داده نشد و اين امر به واسطه ايمان رزمنده ها و رهبري داهيانه امام خميني(ره)، شجاعت، صبر و استقامت خانواده هاي شهدا و رزمندگان محقق شد.
وي افزود: مقام معظم رهبري فرموده‌اند امروز تكريم شهدا و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كمتر از شهادت نيست و پرداختن به اين مهم كمترين كاري است كه مي توان در برابر اخلاص و از جان گذشتگي شهدا انجام داد.
معاون وزير آموزش و پرورش بر تكريم و تعظيم از مقام شامخ شهدا تاكيد كرد و گفت: مهمترين رسالت متوليان تعليم و تربيت به عنوان افسران جنگ نرم ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.
باقرزاده گفت: 176 شهيد نهضت سوادآموزي در كشور وجود دارد كه هفت شهيد آن متعلق به استان مركزي است.
فرمانده سپاه روح الله استان مركزي نيز در اين يادواره گفت: شهدا با شناخت خود پاي در راه عشق بازي با خدا و دفاع هدفمند و ارزشي از حريم دين و كشور گذاشتند و اجر آنان بسيار است.
سردار محسن كريمي افزود: شهدا واژه هايي مانند معرفت، هجرت، همت، استقامت، سرعت، سبقت وصال را عملياتي كردند تا به جايگاه شهادت برسند.
امام جمعه دليجان نيز دراين آيين گفت: وجود شهدا سرمايه‌هاي بزرگي براي ملت و نظام اسلامي ايران است و عزت جمهوري اسلامي به عنوان اسوه و الگوي ديني در تمام نقاط جهان به بركت خون شهيدان حاصل شده است.
حجت الاسلام محمد تقي كرامتي افزود: شهداي والامقام در هشت سال دفاع مقدس به آساني از جان و مال خود گذشتند و آرامش را براي تك تك اين ملت در هر كجاي ايران اسلامي به ارمغان آوردند.
وي اظهاركرد: شهدا با اهداي خون و جان خود به تمام آزادمردان جهان درس آزادگي را آموختند و آحاد جامعه بايد ادامه دهنده راه و آرمان اين بزرگان باشند.
فرماندار دليجان نيز در اين يادواره گفت: دليجان 20 شهيد مدافع حرم تقديم اهل بيت كرده كه افتخاري براي استان مركزي و اين شهرستان است.
محمد كردي افزود: از هفت شهيد نهضت سواد آموزي استان مركزي 50 درصد آن متعلق به دليجان است.
وي ادامه داد: 400 واحد توليدي و صنعتي در دليجان در اجراي منويات رهبري سال اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال در صحنه جهاد اقتصادي تلاش مي كنند.
در پيام استاندار مركزي كه در اين يادواره قرائت شد، آمده است: شهداي انقلاب اسلامي به خصوص شهداي فرهنگي، دانش آموز و سواد آموزي معلم فرهنگ ايثار هستند و حضور در سنگرهاي علم و شهادت ويژگي مهم اين شهدا است.
پيام مي افزايد: شهداي فرهنگي با الهام گرفتن از قيام امام حسين(ع) به سوي جبهه هاي حق عليه باطل ايثار شتافتند و واژه بي همتاي عشق و معلمي را تفسير كردند.
در بخشي از پيام استاندار استان مركزي آمده است: برگزاري يادواره هاي شهدا نقش مهمي در زنده نگه داشتن نام شهيدان و اشاعه فرهنگ حراست از ارزش هاي ديني دارد.
حضوررئيس نهضت سوادآموزي كشور و مسئولان محلي دليجان در گلزار شهداي شهر نراق و اداي احترام به مقام شامخ شهيدان از برنامه هاي جانبي اين يادواره شهدا بود.
شهرستان دليجان در جنوب استان مركزي واقع شده كه با 50 هزار نفر جمعيت در هشت سال دوران دفاع مقدس 185 شهيد را تقديم نظام اسلامي كرده است.
اين شهرستان در جبهه مقاومت با تقديم 20 شهيد مدافع حرم دين خود را به اسلام و انقلاب ادا كرده‌است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حيدري

سرخط اخبار استان‌ها