۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85465960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار مازندران: برگزاری یادواره‌ شهدا جهاد است

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85465960
استاندار مازندران: برگزاری یادواره‌ شهدا جهاد است

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با بیان این که تعظیم و تکریم شهدا به خصوص عالمان شهید تقرب آفرین است، گفت: برگزاری یادواره های شهدای گرانقدر یک جهاد محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری روز یکشنبه در دومین‌ کنگره ملی شهدا و یادواره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران در جمع خبرنگاران افزود: مازندران که به دیار علویان معروف است یک هزار و ۴۰۰ شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

وی اظهار داشت: برخی از عالمان دینی از این استان همانند شهید هاشمی نژاد از افراد برنامه ریز نهضت امام خمینی (ره) بودند که این امر مایه افتخار است.

استاندار مازندران با بیان این مطلب که عالمان بزرگ دینی از مازندران همانند شیخ فضل الله نوری از پایه گذران نهضت مشروطه بودند، خاطرنشان کرد: حضور روحانیون در جنگ تحمیلی هشت ساله دفاع مقدس هم پر رنگ بود.

نوری با اشاره به این نکته که شهدا با نثار خون خود امنیت و آرامش را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: تداوم راه این شهدای بزرگ و خدمت رسانی صادقانه به مردم، گام برداشتن در مسیر شهدای سرافراز است.

این مقام مسوول تصریح کرد: شهدای والا مقام خود یک مکتب انسان سازی هستند که ارج نهادن به مقام شامخ آنها به خصوص عالمان دینی شهید برای تقرب و خودسازی ما اثر بخش است.

استاندار مازندران: برگزاری یادواره‌های شهدا جهاد است

به گزارش ایرنا، مازندران در هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار و ۳۶۰ آزاده را تقدیم نظام اسلامی کرده است. از مجموع شهدای این استان، سپاه ۲ هزار و ۱۶۹، بسیج مردمی چهار هزار و ۴۷۷، ارتش ۲ هزار و ۷۳۸، ناجا ۶۲۳، ۳۰ شهیده زن و ۳۶۳ شهید از سایر اقشار جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی تقدیم انقلاب کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha