۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82753865
T T
۰ نفر
سفر میانجیگرایانه رئیس جمهور فرانسه به قطر و الجزایر

تهران - ایرنا - پایگاه خبری الاشرق الوسط مستقر در لندن امروز (سه شنبه) گزارش داد: امانوئل ماكرون، رئیس جمهور فرانسه طی امروز و یا فردا برای انجام یك ماموریت میانجیگرایانه برای تحولات خاورمیانه به قطر و الجزایر سفر می كند.

این گزارش به نقل از برخی منابع داخل دولت فرانسه اعلام كرده كه رئیس جمهور فرانسه طی دو روز آینده در نخستین سفر خاورمیانه و شمال آفریقا خود ابتدا عازم الجزیره است و وی سپس راهی دوحه می شود.
این منبع كه خواست نامش فاش نشود، موضوع گفت وگوهای ماكرون در الجزیره را مناسبات دو جانبه به ویژه اقتصاد آزاد اعلام كرد و گفت: وی در دوحه نیز تلاش خواهد كرد با مقامات قطری درباره موضوعات مهمی چون بحران قطر در شورای همكاری خلیج فارس و با برخی كشورهای عربی و نیز تروریسم منطقه ای بحث و تبادل نظر كند.
این منبع پیش بینی كرد كه رئیس جمهور فرانسه بعد از قطر به كشور ثالث دیگری در منطقه نیز سفر كند كه مقصد نهایی او هنوز قطعی نشده است.
براساس این گزارش، رئیس جمهور فرانسه در دیدار با عبدالعزیز بوتفلیقه و احمد بو یحیی، رئیس جمهور و نخست وزیر الجزایر با آنها در باره وضعیت امنیتی لیبی، مالی و دیگر كشورهای بحران زده شمال آفریقا گفت وگو خواهد كرد تا نظر آنها را برای جانبداری از اقدامات پاریس در آفریقا جلب كند.
براساس این گزارش، وی در عین حال تلاش خواهد كرد در ادامه سیاست های استعماری 133 ساله پاریس در آفریقا، به نوعی میان الجزایر و مغرب به عنوان همپیمانان آفریقایی خود توازن برقرار كند.
به گفته این منبع دولت فرانسه، سفر رئیس جمهور این كشور به دوحه در واقع پاسخی به سفر ماه سپتامبر (شهریور) شیخ تمیم بن احمد آل ثانی، امیر قطر به پاریس است و در عین حال او از پایگاه نظامی آمریكا در قطر و نیروهای فرانسوی مستقر در آن دیدار خواهد كرد.
خاورم 1378**1275
مترجم علی نصیری**انتشار دهنده: مجید جعفری

سرخط اخبار جهان