۴ آذر ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 82741817
T T
۰ نفر
روسيه براي همكاري ضدتروريستي با مصر اعلام آمادگي كرد

مسكو - ايرنا - روسيه حمله تروريستي به مسجد در منطقه سيناي مصر را محكوم و براي همكاري با اين كشور در مبارزه با گروه هاي تروريستي اعلام آمادگي كرد.

به گزارش ايرنا، اين حمله تروريستي در روستاي الروضه واقع در 40 كيلومتري غرب العريش روي داد. نمازگزاران حاضر در اين مسجد از جمله پيروان يك گروه صوفيه موسوم به طريقت جريري بودند. بر اثر انفجار بمب و نيز تيراندازي تروريست ها به سوي نمازگزاران و گروه هاي امدادي دست كم 235 نفر كشته و بيش از 110 نفر هم مجروح شدند.
وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه خود كه در پايگاه اينترنتي اين وزارتخانه منتشر شده، با ابراز همبستگي با دولت و ملت مصر در مبارزه با تروريسم و افراط گرايي، با خانواده هاي قربانيان ابراز همدردي و براي مجروحان نيز سلامتي و بهبودي مسالت كرد.
در بيانيه وزارت امور خارجه روسيه آمده است: با محكوم كردن قاطعانه اين جنايت در صحراي سيناي مصر، بر موضع روسيه بر بيزاري از هر گونه مظاهر تروريستي صرف نظر از انگيزه مشوقان و عاملان آن تاكيد و آماده گسترش همكاري ها با مصر و ساير كشورها براي مقابله موثر با تهديد تروريستي هستيم.
بنا بر گزارش رسانه ها، يك مسجد صوفي در روستاي الروضه واقع در 40 كيلومتري غرب العريش در منطقه سيناي مصر روز جمعه مورد حمله تروريستي قرار گرفت كه به گفته مقامات ، تاكنون دست كم 235 نفر كشته شدند .
اين بزرگترين حمله تروريستي در تاريخ معاصر مصر قلمداد مي‌ شود.
اروپام*391**انتشار: زهرا هژبري