۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۱۰
کد خبر: 82732181
T T
۰ نفر
دانشگاهها نقش مهمی در تنش زدایی بین كشورها دارند

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی استاندار اردبیل با اشاره به اینكه در جهان كنونی بزرگترین تهدید جوامع انسانی آتش افروزی و ترویج خشونت بین كشورهاست گفت: دانشگاه ها می توانند سیاستمداران را برای رفع این مشكل به خوبی یاری دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ناصر نصیری، عصر چهارشنبه در مراسم گشایش نشست اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه در اردبیل افزود : امروزه منطقه ای كه كشور ایران و كشورهای آسیای میانه در آن قرار دارند به واسطه آتش افروزی تروریست ها و افراد زیاده خواه بیش از سایر نقاط جهان در معرض تهدید قرار دارد و ارتباط بین مراكز دانشگاهی در كاهش این تنش ها ازطریق تربیت نیروی انسانی شایسته و كارآمد موثر خواهد بود.
وی اظهار كرد: برقراری ارتباط و همكاری بین انسان ها و به خصوص دانشگاه ها منجر به تفاهم و درك متقابل و در نتیجه نمود هرچه بیشتر و بهتر علم برای خدمت به انسان ها می شود.
وی دانشگاهها را بهترین و مناسب ترین مراكز برای ایجاد ارتباط و همكاری بین ملت ها دانست و اظهار كرد: در این صورت روابط بین المللی تحت تاثیر قرار گرفته و علم و دانش به معنی واقعی در خدمت انسانیت قرار می گیرد.
وی ادامه داد : همه رشته های دانشگاهی و علمی هنگامی مفید و ارزشمند خواهند بود كه در خدمت انسانیت و آسایش و رفاه جوامع بشری باشند و اگر بر دانش بشری ارزش های انسانی حاكم نباشد علوم به ابزار وحشتناكی برای برهم زدن امنیت و آرامش جوامع تبدیل می شوند.
وی تاكید كرد : ریاضیات و فیزیك بدون بهره مندی از ارزش های انسانی تبدیل به بمب و موشك شده و بر سر افراد بی دفاع فرو می ریزد و یا علم شیمی به جای آنكه دارو بسازد تا جان انسانها و بیماران را نجات دهد به انواع مواد مخدر صنعتی خطرناك تبدیل شده و بنیان خانواده ها را فرو می ریزد.
نصیری ؛ گفت : هیچ فردی و هیچ دانشگاهی نمی تواند به تنهایی و بدون ارتباط با دیگران مراحل پیشرفت را طی نماید و بطور یقین این همكاری و ارتباط بین انسانهاست كه موجبات رشد و ترقی افراد را فراهم می نماید.
وی ابراز امیدواری كرد كه وجود اتحادیه دانشگاههای آسیای میانه بتواند زمینه همكاری و تبادل علم و دانش و نیز دانشجویان و اساتید بین كشورهای عضو این اتحادیه را بیش از پیش فراهم نموده و سطح علمی مراكز دانشگاهی این كشورها را ارتقا دهد.
او گفت: دولت ایران به شكل جدی از دانشگاهها و به خصوص از ایجاد ارتباط بین دانشگاه های ایران با مراكز دانشگاهی سایر كشورها به منظور تقویت سطوح علمی آنها و ایجاد روابط دوستانه بین ملت ها حمایت می كند.
در نشست دو روزه اتحادیه دانشگاه های آسیای میانه در دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاهیان ؛ اساتید دانشگاه های عضو این اتحادیه از كشورهای تركیه ؛ گرجستان ؛ افغانستان ؛ عراق ؛ مقدونیه ؛ قزاقستان و آذربایجان و ایران شركت دارند.
6010/6016
خبرنگار : مسعود وسیله**انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده

سرخط اخبار استان‌ها