۲۷ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۲۶
کد خبر: 82701789
T T
۰ نفر
نمايشگاه هاي هنري فرهنگسراها و نگارخانه هاي تهران در هفته پاياني مهرماه

تهران-ايرنا- فرهنگسراها و نگارخانه هاي شهر تهران در هفته پاياني مهرماه ميزبان نمايشگاه هنرهاي تجسمي؛ عكس، خوشنويسي، تذهيب، تصويرسازي، نقاشي با موضوع هاي مختلف است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، نمايشگاه عكس «ماه روي نيزه ها» در نگارخانه سرو، نمايشگاه تصويرسازي «مجلس قرباني سنمار» در نگارخانه آفرينش نقش فرهنگسراي اشراق،نمايشگاه عكس «هشتاد سال مشق فرهنگ» در فرهنگسراي گلستان و نمايشگاه خوشنويسي و تذهيب «شكوه پارسيان» در نگارخانه شفق و نمايشگاه «صنايع دستي خزان» در فرهنگسراي ملل از جمله اين نمايشگاه هاست.
فرهنگسراي سرو با هدف گسترش فرهنگ عاشورايي، انتقال مفاهيم آن به نسل آينده و زنده نگاه داشتن ياد 72 شهيد كربلا، با مشاركت آژانس عكس دوربين نت؛ نمايشگاه عكس «ماه روي نيزه ها» را از بيست و هشتم مهرماه به مدت يك هفته در نگارخانه سرو برگزار مي كند.
در اين نمايشگاه 75 فريم عكس منتخب از عزاداري هاي مختلف و متفاوت مردم شهرهاي تهران، اصفهان و قم در ابعاد 30در 40 سانتي متر به نمايش گذاشته مي شود.
علاقه مندان براي ديدن آثار نمايشگاه «ماه روي نيزه ها» مي توانند همه روزه ساعت 9 تا 16 به فرهنگسراي سرو به نشاني خيابان وليعصر، بالاتر از پارك ساعي مراجعه كنند.

*نمايشگاه تصويرسازي «مجلس قرباني سنمار» در نگارخانه آفرينش نقش
نگارخانه آفرينش نقش فرهنگسراي اشراق نمايشگاه گروهي تصويرسازي با عنوان «مجلس قرباني سنمار» را بر اساس نمايش نامه اي از بهرام بيضايي برگزار كرده است.
اين نمايشگاه با هدف ارائه شيوه اي جديد و شخصي در تصويرسازي با نگاهي خلاقانه و متفاوت در آثار هر يك از هنرمندان شركت كننده و زنده نگاه داشتن اثر جاودانه مجلس قرباني سنمار نوشته بهرام بيضايي و گراميداشت ياد كمال الدين بهزاد نقاش و نگارگر قرن هشتم برپا شده است.
اين نمايشگاه گروهي با ارائه آثار فروغ باراني، مرضيه بهبودي، مليحه كرم آشتياني، فرشته والي و الهه نظري از دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد تصويرسازي دانشگاه هنر سوره برگزار شده كه هر يك سابقه برگزاري نمايشگاه و شركت در جشنواره هاي متعدد و چاپ كتاب، آموزش و تدريس را در كارنامه هنري خود دارند.
علاقه مندان براي ديدن آثار نمايشگاه تصويرسازي «مجلس قرباني سنمار» مي توانند تا 30 مهرماه از ساعت 9 تا 19 به نگارخانه آفرينش نقش فرهنگسراي اشراق به نشاني فلكه دوم تهرانپارس، خيابان جشنواره مراجعه كنند.

*نمايشگاه عكس «هشتاد سال مشق فرهنگ» در فرهنگسراي گلستان
نگارخانه فرهنگسراي گلستان همزمان با سالروز 80 سالگي موزه ملك و موزه ايران باستان نمايشگاه عكس «هشتاد سال مشق فرهنگ» را از شنبه 29 مهرماه برپا مي كند.
اين نمايشگاه شامل 20 اثر در ابعاد 70 * 100 از عكاساني همچون ندا حسين طهراني، حسين شاه طاهري، مجيد فدائيان و نيما فكورزاده است.
نمايشگاه عكس «هشتاد سال مشق فرهنگ» تا 30 آبان ماه از ساعت 9 تا 17 در فرهنگسراي گلستان به نشاني ميدان نارمك، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان ميزبان علاقه مندان است.

*نمايشگاه بارگاه قدس در نگارخانه هدي
نمايشگاه خوشنويسي «بارگاه قدس» با نمايش بيش از 40 اثر از آثار استاد رضا جمشيدي هنرمند قرآني تا 11 آبان ماه همه روزه از ساعت 9 تا 16 در نگارخانه هدي فرهنگسراي قرآن به نشاني خيابان قزوين نرسيده به ميدان شمشيري نبش خيابان شهيد كاظمي ميزبان علاقه مندان است.

*نمايشگاه خوشنويسي و تذهيب «شكوه پارسيان» در نگارخانه شفق
اين نمايشگاه به همت گروه هنري دل نگاران با ارائه 26 اثر در حوزه خوشنويسي و تذهيب روز جمعه 28مهرماه ساعت 16 در نگارخانه فرهنگسراي شفق افتتاح مي شود.
در نمايشگاه «شكوه پارسيان» آثار خوشنويسي و تذهيب احمد استادعابدي، مهري امامي، ريحانه جانانفر، مهدي سليماني، ميلاد قاصدي و حميده گيوي با موضوع متون فارسي ايراني و برگرفته از انديشه هاي كهن ايراني به نمايش گذاشته مي شود.
علاقه مندان براي ديدن آثار اين نمايشگاه مي توانند تا دوم آبان ماه از ساعت 9 تا 20 به فرهنگسراي شفق واقع در خيابان سيدجمال‌الدين اسدآبادي(يوسف آباد)، خيابان 21، بوستان شفق مراجعه كنند.

*نمايشگاه عكس «پس از شيئيت» در فرهنگسراي ارسباران
اين نمايشگاه عكس با 20 فريم از فروزان طهرانيان در ابعاد 60 *40 در فرهنگسراي ارسباران برپا شده است.
فروزان طهرانيان متولد 1363 فارغ التحصيل رشته معماري و كارشناس ارشد عكاسي از دانشگاه هنرهاي زيباي دانشگاه تهران است، وي تاكنون در نمايشگاه هاي متعدد گروهي و انفرادي شركت كرده است.
علاقه مندان براي ديدن آثار نمايشگاه «پس از شيئيت» مي توانند تا چهارم آبان ماه روزهاي شنبه تا چهارشنبه از ساعت 14 تا 20 و روزهاي پنجشنبه 14 تا 18 به فرهنگسراي ارسباران به نشاني خيابان شريعتي، بالاتر ازسيدخندان، خيابان جلفا مراجعه كنند.

*نمايشگاه تلفيقي از نقاشي نگارگري و واقع گرايانه در نگارخانه معرفت
نگارخانه معرفت 30 اثر از آثار تلفيقي نقاشي نگارگري و واقع گرايانه خسرو انتقالي را به نمايش گذاشته است.
در اغلب آثار همزمان از رنگ و روغن، مدادرنگي و گواش استفاده شده، از ديگر خصوصيات اين نمايشگاه استفاده از طرح ها، المانهاي نگارگري، تلفيق و تركيب آن با سبك رئاليسم است كه باعث شده نوعي نقاشي مدرن خلق شود.
علاقه مندان براي ديدن آثار هنري خسرو انتقالي مي توانند تا هفتم آبان ماه به فرهنگسراي معرفت واقع در ميدان شهرزيبا، بلوار شهران، بعداز زيرگذر شهيد همت مراجعه كنند.

*نمايشگاه نقاشي سروده هاي طبيعت در فرهنگسراي اشراق
در اين نمايشگاه بيش از 30 اثر از آثار ابراهيم ترك زاده و با سبك رئال و تكنيك رنگ روغن و آبرنگ به نمايش گذاشته شده است.
نمايشگاه نقاشي سروده هاي طبيعت تا 30 مهرماه از ساعت 9 تا 19 در نگارخانه آفرينش نقش فرهنگسراي اشراق ميزبان علاقه مندان است.

*نمايشگاه نقاشي آبرنگ در نگارخانه پرديسان
فرهنگسراي فردوس مجموعه‌اي از آثار نقاشي با آبرنگ محبوبه زماني زاده از هنرمندان كم توان و ناشنوا را تا چهارم آبان ماه ساعت 9 تا 18 در گالري شماره 2 نگارخانه پرديسان به نمايش گذاشته است.
نگارخانه پرديسان فرهنگسراي فردوس در فلكه دوم صادقيه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهيد سليمي جهرمي واقع شده است.

*نمايشگاه خوشنويسي «مرز خطوط» در نگارخانه بهاران
در اين نمايشگاه 30 اثر از آثار استادان خوشنويس محمدعلي قرباني، رضا و عباس ولي زاده و عسگر محمدي تبار به نمايش گذاشته شده است.
نمايشگاه خوشنويسي «مرز خطوط» تا پايان مهرماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 در فرهنگسراي بهاران به نشاني ميدان ابوذر، انتهاي سجاد جنوبي، ميدان بهاران ميزبان علاقه مندان است.

*نمايشگاه آبرنگ «بهار در پاييز» در نگارخانه آفرينش نور
اين نمايشگاه شامل 30 اثر از آثار آبرنگ شيدا معين است كه تا سوم آبان ماه از ساعت 9 تا 18 در مجتمع فرهنگي هنري نور واقع در فلكه دوم صادقيه، بلوار آيت اله كاشاني، بعد از تقاطع شهيد ستاري، جنب شهر كتاب ميزبان علاقه مندان است.

*نمايشگاه عكس «نگاه گذر» در فرهنگسراي گلستان
اين نمايشگاه، ميني مال هايي از طبيعت از آثار رايين محمدي است، در نمايشگاه «نگاه گذر» 30 عكس در ابعاد 30*45 و 30 *40 به نمايش گذاشته شده است.
اين نمايشگاه تا 17 آبان ماه از ساعت 9 تا 18 در فرهنگسراي گلستان ميزبان علاقه مندان است.
همچنين نمايشگاه نقاشي «رنگ مهر» از آثار سياوش نوشي تا 30مهرماه همه روزه از ساعت 9 تا 17 در اين فرهنگسرا برپاست، در اين نمايشگاه ۲۲ اثر نقاشي رنگ روغن با تكنيك كاردك به نمايش گذاشته شده است.
تكنيك نقاشي با كاردك يكي از پرطرفدارترين روش هاي نقاشي رنگ روغن است كه از اين تكنيك براي ايجاد بافت هاي خشن و ضخيم استفاده مي شود.

*نمايشگاه نقاشي «سكوت سماع و شبنم» در باغ موزه هنر ايراني
در اين نمايشگاه گروهي نقاشي به كوشش و گردآوري نرگس نوري، ۴۰ اثر نقاشي به سبك سورئال و مينيمال با استفاده از رنگ روغن، اكرليك و قهوه روي بوم به نمايش گذاشته شده است.
علاقه‌مندان براي ديدن آثار نمايشگاه «سكوت سماع و شبنم» مي‌توانند تا ۳۰مهرماه ساعت ۱۰ تا ۲۰ به باغ موزه هنر ايراني واقع در ميدان تجريش، خيابان دربندي( مقصود بيك)، سه راه دكتر حسابي، شماره ۳۰ مراجعه كنند.

*مضامين رحماني قرآن در «نمايشگاه معرق فلز» در نگارخانه پرديسان
نمايشگاه معرق فلز با مضامين قرآني از آثار منصور غفاريان هنرمند معرق‌كار نيشابوري در گالري شماره يك نگارخانه پرديسان فرهنگسراي فردوس به نمايش گذاشته شده است.
اين نمايشگاه تا چهارم آبان ماه ساعت 9 تا 18 ميزبان علاقه مندان است.

*نمايشگاه «صنايع دستي خزان» در فرهنگسراي ملل
اين نمايشگاه به همت انجمن حمايت از هنرمندان صنايع دستي سنتي و هنرهاي سنتي زيبا به سرپرستي فتاح معمارزاده تا ششم آبان ماه در فرهنگسراي ملل برپاست.
آثار ارائه شده در اين نمايشگاه شامل تابلو فرش، رو دوزي هاي سنتي (رشتي دوزي)، گليم و جاجيم و كيف هاي دست دوز چرم، سوخت نگار(هويه كاري)، حكاكي روي فلز و... است.
در اين نمايشگاه 15 نفر از هنرمندان عرصه هنرهاي دستي حضور داشته و شهروندان مي توانند از نزديك شاهد انجام كارهاي هنري آنها باشند.
علاقه مندان براي بازديد از اين نمايشگاه مي توانند همه روزه تا ششم آبان ماه از ساعت 9 تا 20 به فرهنگسراي ملل به نشاني بزرگراه صدر، خيابان قيطريه مراجعه كنند.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي انتشاردهنده: موسي فعاليان
تهرام/7245/ 1539