«پیدای ناپیدا»؛ جلوه‌های مختلف خداباوری در مکان‌های مذهبی اروپا
عکس تزیینی است

تهران- ایرنا- نمایشگاه عکس «پیدای ناپیدا» با موضوع جلوه‌های مشترک ادیان توحیدی در اروپا با آثاری از سیدمهدی دزفولی در فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود.

به گزارش ایرنا از فرهنگسرای ارسباران، نمایشگاه عکس «پیدای ناپیدا» شامل عکاسی‌های سیدمهدی دزفولی از مسجد ایاصوفیه شهر استانبول ترکیه، کلیساهای شهرهای پاریس فرانسه و ماینز آلمان و کنیسه بزرگ شهر بوداپست در مجارستان از ۲۸ مهرماه تا پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای ارسباران  برگزار می‌شود.

فصل مشترک تمامی این عکس‌ها، جلوه‌های مختلف خداباوری در مکان‌های مذهبی در برخی کشورهای اروپایی است.

در توضیحات تکمیلی این پروژه آمده است: «بررسی مسأله خداباوری در ادیان ابراهیمی در قاره‌ای همانند اروپا با کثرت باورها و اعتقادات مختلف و همچنین تقابل میان خداباوری و خداناباوری، می‌تواند مسأله‌ای قابل توجه برای مخاطب علاقه‌مند ایرانی باشد. نمایش معماری‌ها در این اماکن مذهبی، نمایش تشابهات و تمایزات هم از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه عکس است. در برگزاری این نمایشگاه، سیزده عکس مختلف درباره این موضوع به نمایش در خواهد آمد.»

علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه عکس «پیدای ناپیدا» می‌توانند همه روزه تا پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ به جز روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به خیابان شریعتی، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران، گالری شماره ۲ مراجعه کنند.

نمایش «فریم‌های خاطره»

نمایشگاه عکس «فریم‌های خاطره» از پشت‌ صحنه فیلم‌های کوتاه ۲۱ فیلمساز از  ۲۱ مهر تا پنجم آبان ماه از ساعت ٩ تا ١٨ در نگارخانه شماره سه فرهنگسرای ارسباران برپاست. این نمایشگاه شامل ۲۱ فریم عکس خاطره‌انگیز از پشت صحنه فیلم های کوتاه ۲۱ سینماگر مطرح سینمای ایران است.

نمایش آثار طراحی‌ استاد منوچهر موغاری در مؤسسه صبا 

تازه‌ترین مجموعه منوچهر موغاری نقاش پیشکسوت با عنوان «صداقت»، حاصل ماه‌ها بوم‌گردی در روستاهای ایران از سیستان و بلوچستان تا نیشابور و لرستان و… در قالب طراحی بافت‌های روستایی ایران در موسسه صبا به نمایش گذاشته شد.

این مجموعه که شامل ۷۰ اثر در قالب طراحی با مداد و در سبک‌های رئالیسم و طبیعت‌گرایی است، حاصل ۱۰ ماه مشاهدات و سفرهای هنرمند به مناطق روستایی و بومی سرتاسر ایران به‌ ویژه مناطق محروم و دورافتاده بوده است که ساختار روستایی را با همه تنوع و گوناگونی خود و در پیوند با گستره‌های حیات بومی و اقلیمی این سرزمین از منظر زیبایی‌شناسانه روایت می‌کند.

نمایشگاه «صداقت» تا پنجم آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به‌جز ایام تعطیل در مؤسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، پلاک۱۲۵، میزبان علاقه‌مندان است.

 «پیدای ناپیدا»؛ جلوه‌های مختلف خداباوری در مکان‌های مذهبی اروپا

حضور ۷۶ هنرمند در «نقشی از هنر»

نمایشگاه هنرهای تجسمی «نقشی از هنر» با هدف ارتقای ذائقه بصری، معرفی آثار هنری، معرفی سبک هنری و … با حضور ۷۶ هنرمند به سرپرستی سیدصادق صفوی، ۲۹ مهرماه ساعت ۱۳ در نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق واقع در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، خیابان جعفرپناه افتتاح می‌شود و تا ششم آبان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ میزبان علاقه‌مندان است.

در نمایشگاه «نقشی از هنر» ۲۰۰ اثر هنری به سبک رئالیسم و تکنیک‌های رنگ روغن، سیاه قلم، آبرنگ، مداد رنگی از ۷۶ هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha