میزبانی سه نمایشگاه تجسمی در نیمه دوم مهرماه پایتخت

تهران- ایرنا- نمایشگاه گروهی عکس «پرواز خیال ۳» به سرپرستی جواد علمی‌نیا در نگارخانه شفق برپا شد.

به گزارش ایرنا از فرهنگسرای خانواده، این نمایشگاه با هدف به نمایش گذاشتن آثار هنرمندان کشور و حمایت از عکاسان با موضوع طبیعت و بناهای تاریخی از ۲۴ مهر تا پنجم آبان ماه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۶ در نگارخانه شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست‌ و یکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده میزبان علاقه‌مندان است.

در نمایشگاه گروهی عکس «پرواز خیال ۳»، ۲۴ اثر از ۲۲ هنرمند؛ جواد علمی‌نیا، سولماز اسدی، فرهاد جمالی، حسین صادقی، مریم محمدزاده، اعظم نراقی‌نژاد، زهرا حسن‌پور، احمد فهرجی، امید خاکپور، محمدرضا بخشنده، محمدمعین هاشم‌زاده، عبدالرضا کاظمی، مریم احسانیان، میترا سادات امینی، فاطمه قیاسوند، محمدامیر بختیاری، فرزان صفادوست، ماهر پارسی‌نژاد، سیدعلی کنگانی، علیرضا جوقی فلاح، سحر عبدالملکی و سیدجواد علی اکبرنژاد در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

علمی‌نیا مدیر گروه هنری تصویر فصل سابقه برگزاری بیش از ۱۷۷ نمایشگاه گروهی و بیش از ۴۹ جشنواره در کارنامه هنری خود دارد.

«خیال» در نگارخانه کلک خیال

نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «خیال» از ۲۵ مهر تا دوم آبان ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در نگارخانه کلک خیال به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهیدکاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق برپا می‌شود.

این نمایشگاه گروهی مشتمل بر ۲۲ اثر از ۱۶ هنرمند با تکنیک دیجیتال رنگی و با دو موضوع مستند اجتماعی و معماری از نقاط مختلف ایران و در ابعاد ۴۰*۳۰ است که توسط گروه هنری بوبک به سرپرستی مونیکا بختیاری‌فرد به نمایش گذاشته می‌شود.

سکینه اصغرپور، الینا بختیاری‌فرد، علیرضا حبیبی‌زاده، مجتبی حق‌شناس، مصطفی حق‌شناس، امیرحسین حیدری، موسی روحی، فائزه سلطانی، مینا شورکی، رضا عباسی، ساناز عباسی، نادر عبدویی، فاطمه غاربی، زهرا کرم‌زاده، نگار نوروزی زمرد، افتخار وفایی شهرضایی هنرمندانی هستند که آثارشان در نمایشگاه «خیال» به نمایش در می‌آید.

«منقش قرآنی» در نگارخانه آفرینش نور

نمایشگاه «منقش قرآنی» شامل آثار هنرمند پیشکسوت صمد نخجوانی همراه با کارگاه حضوری، از ۲۳ مهرماه به مدت ۱۰ روز در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور منطقه پنج شهر تهران برپاست.

نخجوانی در توضیح تکنیک آثار ارائه شده در نمایشگاه «منقش قرآنی» بیان کرد: منقش بر وزن منبت به هنر مبتکرانه و جدیدی در عرصه صنایع دستی اطلاق می‌شود که از ترکیب چهار حرف نخست کلمات عبارت «مجموعه نکات قرآنی شاخص» پدید آمده است.

وی افزود: یادآوری، توجه، تعمق، تفهیم و تحقیق در مفاهیم آیات و عبارات کتاب آسمانی مسلمانان در قالب تابلوهای ابتکاری از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه‌های هنری است.

نخجوانی درباره خط به‌ کارگرفته‌ شده در تابلوهای منقش اظهارداشت: ابتدا از خط کوفی قدیم الهام گرفته و سپس با برخی اصول نقوش خطوط اسلامی، موسوم به اسلیمی (آرابسک) هماهنگی‌هایی به عمل آمده است؛ بدین ترتیب برای حروف و ترکیب‌های این خط، ابعاد و نظام معینی انتخاب شده که با ملاحظه قواعد آن می‌توان خط منقش را به عنوان قلمی نرم‌افزاری برای رایانه تعریف کرد.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «منقش قرآنی» می‌توانند تا پنجم آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ به مجتمع فرهنگی هنری نور واقع در خیابان آیت الاه کاشانی، بعد از پل شهید ستاری، جنب شهر کتاب نور مراجعه کنند.

میزبانی سه نمایشگاه تجسمی در نیمه دوم مهرماه پایتخت

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha