74 مهاجر غیرقانونی پاكستانی به كشورشان بازگشتند

اسلام آباد - ایرنا - نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران 74 تبعه پاكستانی را به جرم ورود غیرقانونی به كشورمان را بازداشت و تحویل مسئولان مرزی پاكستان دادند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، رسانه های رسمی پاكستان امروز گزارش دادند: این اتباع پاكستانی كه بدون داشتن مدارك معتبر در ایران اقامت داشتند، از طریق گذرگاه مرزی 'تفتان' (هم مرز با شهر میرجاوه ) به نیروهای مرزبانی پاكستان تحویل شدند.
بیشتر اتباع پاكستانی كه در ایران بازداشت و به كشورشان بازگردانده می شوند، كارگرانی هستند كه مدارك معتبر مربوط به مهاجرت ندارند و بسیاری از آنان قصد عبور از مسیر كشورمان برای ورود غیرقانونی به اروپا را دارند.
رسانه های محلی پاكستان همچنین هشتم مهرماه گزارش دادند كه نیروهای مسئول ایرانی بیش از 75 تبعه پاكستان اخراج شده از این كشور را در مرز تفتان بلوچستان به مقامات پاكستانی تحویل داده اند.
نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران همچنین یازدهم مهرماه 177 تبعه پاكستانی را به جرم ورود غیرقانونی به كشور بازداشت و تحویل مسئولان مرزی پاكستان دادند.
مهاجرت غیرقانونی اتباع پاكستانی به ایران كه موضوع تازه ای نیست، همواره مشكلاتی را برای دو كشور ایجاد كرده و گاهی مهاجرت های قاچاقی از مسیرهای خطرناك و با وسیله هایی غیرایمن، سبب شده است تا این افراد جان خود را از دست بدهند.
همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاكستان كه سعی می كنند به صورت غیرقانونی وارد ایران شوند، از سوی نیروهای مرزبان كشوررمان دستگیر و اغلب به كشورشان بازگردانده می شوند.
این رویداد تقریبا هر ماه و گاهی چند بار در طول یك ماه اتفاق می افتد.
بیكاری و مشكلات اقتصادی در پاكستان از مهمترین دلایل مهاجرت غیرقانونی اتباع این كشور محسوب می شود.
این مهاجران غیرقانونی پس از ورود به ایران، معمولا سعی می كنند تا خود را به مرز تركیه برسانند و از طریق ورود غیرقانونی به این كشور و سپس یونان خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاك ایران یا تركیه گرفتار نیروهای مرزبان و پلیس می شوند.
شبد**آساق*** 6125**1010
سیدبهادر حسینی*انتشار:حسن معظمی

سرخط اخبار جهان