۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۰۸
کد خبر: 82698461
T T
۰ نفر
اعتراض دانشجويان در آستارا به سخنان رئيس جمهوري آمريكا

آستارا - ايرنا - دانشجويان آستارايي در قالب تجمعي در دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان، سخنان ضد ايراني ترامپ رئيس جمهوري آمريكا را محكوم كردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا، استادان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي آستارا به همراه دانشجويان دانشگاه هاي علمي كاربردي و سماء اين شهرستان در تجمعي با محكوميت سخنان رئيس جمهوري آمريكا، وي را به مطالعه تاريخ فراخواندند.
آنان كه پارچه نوشته هايي با شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر اسرائيل در دست داشتند،در تجمع خود از مواضع جمهوري اسلامي در موضوع هسته اي و برجام حمايت كرده و بيانات گستاخانه رئيس جمهوري آمريكا را ناآگاهانه خواندند.
در بيانيه پاياني اين تجمع با اشاره به مواضع خصمانه رئيس جمهوري آمريكا عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، بر حمايت از اين نهاد نظامي و انقلابي تاكيد شده بود.
عضو هيات علمي و معاون فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي آستارا در اين تجمع گفت: سخنان غير منطقي رئيس جمهوري آمريكا، انسجام ملي را تقويت كرد و به توان و قدرت كشور ما در عرصه داخلي و خارجي افزود.
محمد رشيدي با اشاره به اينكه سخنان نسنجيده ترامپ زمينه انزواي دولتمردان جديد آمريكا را فراهم خواهد كرد، افزود: ترامپ، جمهوري اسلامي ايران را از حاميان گروهك‌هاي تروريستي خواند و اين در حالي است كه آمريكا با خونريزي و جنگ طلبي در كشورهاي اسلامي يكي از حاميان اصلي تروريسم است.
با وجود اين كه آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكنون بارها پايبندي ايران به برجام را اعلام كرده است، رئيس جمهوري آمريكا جمعه شب، ادعاي واهي خود مبني بر پايبند نبودن ايران به برجام را تكرار كرد و با اعتراض شديد بسياري از كشورها، نهادها و مقامات بين المللي و محافل سياسي جهان مواجه شد.
دانشگاه آزاد اسلامي واحد آستارا در سال 1366 تاسيس شد و حدود سه هزار دانشجو در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتراي آن مشغول تحصيل هستند.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
خبرنگار: يوسف هدايتي**انتشار دهنده: بابايي
7105 / 7124 /6030

سرخط اخبار استان‌ها