۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳
کد خبر: 82691320
T T
۰ نفر
تركيب درآمدهاي مالياتي استان يزد به 97 درصد افزايش يافت

يزد - ايرنا - مديركل امور اقتصادي و دارايي يزد و دبير ستاد درآمد استان گفت: امسال تركيب درآمدهاي مالياتي از 94 درصد به 97 درصد در همسنجي با 6ماهه نخست سال 1395 افزايش يافت.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومي اداره كل امور اقتصادي و دارايي يزد، علي نمازي در نشست ستاد درآمد، توسعه و تجهيز منابع استان با بيان اينكه بخش قابل توجهي از درآمدهاي مالياتي را واحدهاي بزرگ صنعتي و معدني پرداخت مي كنند افزود: ميزان درآمد مصوب مالياتي 6ماهه نخست سال 96 ، 6 هزار و 443 ميليارد ريال است.
وي اضافه كرد: اين ميزان درآمد نسبت به ميزان مصوب، چهار درصد كاهش يافته است اما نسبت به ميزان وصولي مدت مشابه سال قبل 12 درصد رشد دارد.
مديركل اموراقتصادي و دارايي استان يادآورشد: درآمدهاي ماليات مستقيم شامل نقل و انتقال املاك، حقوق بخش عمومي و خصوصي، اشخاص حقوقي غير دولتي ، مشاغل و غيره و درآمدهاي مالياتي غيرمستقيم شامل ماليات بر ارزش افزوده، نقل و انتقال و شماره گذاري خودرو، عوارض خروج از كشور و ساير كالا و خدمات است.
به گفته نمازي، در 6 ماهه نخست سال جاري سه هزار و 951 ميليارد ريال ماليات به صورت مستقيم و 2 هزار و 257 ميليارد ريال به صورت غير مستقيم وصول شده است.
دبير ستاد درآمد استان يزد همچنين ميزان درآمد اين مدت را 6هزار و 863 ميليارد ريال و ميزان وصولي آن را 6هزار و 381 ميليارد ريال اعلام كرد و ادامه داد: ميزان وصولي امسال در اين زمينه نسبت به مصوب 7 درصد كاهش؛ اما نسبت به وصولي مدت مشابه سال قبل 10 درصد رشد دارد.
ميزان درآمد عمومي مصوب سال جاري استان 13 هزار و 707 ميليارد ريال اعلام شد كه از اين مبلغ 12 هزار و 886 ميليارد ريال ماليات تشكيل مي دهد.
در نشست ستاد درآمد استان در خصوص ظرفيت ها و راه هاي افزايش درآمدي استان از محل اين ظرفيت ها بحث و تبادل نظر و تصميماتي گرفته شد.
1968*2047* تنظيم كننده : محمودرضا رحماني ** انتشار : عباسقلي اشكورجيري
@irnayazdd

سرخط اخبار استان‌ها