۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82674011
T T
۰ نفر
پایان طرح سالم سازی دریا در مازندران با كاهش 22 درصدی غریق

ساری - ایرنا - چادرهای طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندرانی خزر از روز شنبه با پایان فصل تابستان در حالی جمع آوری شد كه آمارهای رسمی از تداوم روند كاهشی مرگ و میر ناشی از غرق شدگی برای سومین سال پیاپی حكایت دارد.

طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندران از اول خرداد امسال در 93 نقطه و 53 شناگاه شروع شد و تا پایان روز سی ویكم شهریور ماه ادامه داشت.
رئیس هیات نجات غریق مازندران به خبرنگار ایرنا گفت كه آمار مرگ ناشی از غرق شدن در آب های ساحلی دریای خزر در این استان تابستان سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد كاهش یافت.
نقی كریمیان افزود: در تابستان سال جاری 62 نفر هنگام شنا در دریای مازندران جان باختند كه 17 نفر كمتر از فصل شنای سال پیش است.
تابستان پارسال 79 نفر در آب های ساحلی مازندران جان باخته بودند.
رئیس هیات نجات غریق مازندران یكی از علل كاهش مرگ ناشی از غرق شدگی در سال جاری را شناسایی 350 نقطه حادثه خیز سواحل استان و حضور فیزیكی ناجیان غریق در این مناطق برشمرد.
در سال های گذشته ناجیان غریق تنها در مناطق اجرای طرح سالم سازی حضور داشتند ولی امسال استانداری مازندران با تامین هزینه های مورد نیاز ، نقاط حادثه خیز را هم زیرپوشش ناجیان غریق قرار داد.
** جوانان ؛ قربانیان اصلی
رئیس هیات نجات غریق مازندران گفت كه 25 نفر معادل حدود 60 درصد غرق شدگان در سواحل استان در گروه سنی 8 تا 20 سال بودند كه به خاطر بی توجهی به هشدارهای ناجیان و شنا در زمان تعطیلی طرح های سالم سازی یا در مناطق ممنوعه جان باختند.
كریمیان افزود : همچنین در تابستان سال جاری استان مازندران با 17 نفر ، بیشترین قربانیان دریا را داشت و پس از آن هم مشهدی ها با 10 نفر و تهرانی ها با 9 نفر قرار دارند.
وی آمار بالای قربانیان از استان مازندران را موضوعی جدید و قابل بررسی دانست و گفت : در سال های گذشته استان های خراسان و تهران بیشترین تلفات را داشتند .
رئیس هیات نجات غریق مازندران بی توجهی شناگران بومی به هشدارهای ناجیان و بی پروا به آب زدن این شناگران را دلیل ازدیاد غریق دانست.
** نجات 300 شناگر از مرگ حتمی در سواحل خزر
كریمیان افزود : در تابستان سال جاری با حضور به موقع نجات گران 300 شناگر از مرگ حتمی در سواحل خزرنجات یافتند.
وی گفت : این افراد پس از نجات به دلیل مشكلات جسمی به خصوص تنفسی برای مداوا به مراكز درمانی استان اعزام شدند.
رئیس هیات نجات غریق مازندران تعداد نجات یافتگانی را كه سرپایی مداوا شدند ، افزون بر پنج هزار نفر اعلام كرد.
بر اساس آمارای رسمی ، تابستان امسال 920 ناجی غریق در 338 كیلومتر از سواحل مازندراین دریای خزر به كار گرفته شدند كه به 25 فروند جت اسكی و 30 فروند قایق موتوری مجهز بودند.
طرح سالم سازی دریا در سواحل مازندران از سال 92 آغاز شد و آمار مرگ ناشی از غرق شدن هم از سال 93 رو به كاهش گذاشت و از بیشتر از 200 نفر ، اكنون به 62 نفر كاهش یافته است.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه