مهمترين پيام دفاع مقدس براي جهانيان ظلم ستيزي انقلاب و ولايتمداري مردم ايران بود

كرمانشاه- ايرنا- فرمانده سپاه حضرت نبي اكرم (ص) استان كرمانشاه با گراميداشت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره تمامي رزمندگان گفت: مهمترين پيامي كه آن دوران براي جهانيان و دشمنان ما داشت ظلم ستيزي انقلاب، تسليم ناپذيري براي استكبار و ولايتمداري مردم ايران بود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار بهمن ريحاني روز سه شنبه در نشستي خبري اظهار كرد: انقلاب اسلامي ايران تولد جديدي در تاريخ اسلام و كشورمان بود كه پايه هاي جهان استكبار را به شدت سست و لرزان كرده بود.
وي افزود: قبل از پيروزي انقلاب، اسلام دين مرده اي بود كه تنها نامي از آن باقي مانده بود و عملا هيچ كدام از دستوراتش و توصيه هايش عملي نمي شد تا اينكه انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام (ره) پيروز شد.
سردار ريحاني ادامه داد: در چنين شرايطي بود كه دنياي استكبار با احساس خطري كه از ناحيه انقلاب مي كرد جنگ تحميلي هشت ساله را به كشورمان تحميل كردند تا به خيال خود انقلاب اسلامي را از همان ابتداي كار از بين برده و بازهم بتوانند بر اين كشور حكمراني كنند.
فرمانده سپاه حضرت نبي اكرم (ص) كرمانشاه گفت: دشمنان انقلاب و نظام اسلامي تا جايي كه برايشان امكان پذير بود رژيم بعثي عراق را تجهيز كردند به گونه اي كه در پايان جنگ، تجهيزات نظامي آن ها بيشتر از ابتداي جنگ بود.
وي خاطرنشان كرد: ما در ابتداي جنگ كمترين تجهيزات و امكانات نظامي داشتيم اما با درايت امام راحل (ره) كه جنگ را مردمي كرد توانستم با استفاده از بسيج مردمي مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ايستادگي كنيم.
سردار ريحاني گفت: دشمنان كشور در دوران هشت سال دفاع مقدس هرچه داشتند رو كردند تا انقلاب اسلامي را از پا در بياورند اما موفق به اين كار نشدند تا به آن ها ثابت شود ملت با ايمان ايران هرگز سر تسليم مقابل استكبار فرود نمي آورد و تسليم ظلم نمي شود.
فرمانده سپاه نبي اكرم كرمانشاه ادامه داد: علاوه بر آن مردم ولايتمداري خود را نيز به خوبي به جهانيان نشان دادند و چه بسيار خانواده هايي كه تنها فرزند پسر خود را براي پاسداري از آب و خاك كشور براساس اعتقادات و ايماني كه به حضرت امام (ره) داشتند به جبهه ها فرستادند.
وي با اشاره به اين فرمايش حضرت امام (ره) كه ما در جنگ ابهت شرق و غرب را درهم شكستيم، افزود: به راستي كه چنين بود و امروز هم كماكان با صلابت مقابل زورگويان و مستكبران جهان ايستاده و در حال مقابله با آن ها هستيم.
سردار ريحاني تصريح كرد: ايران اسلامي امروز به درجه اي از توان و قدرت نظامي رسيده كه بتواند نقطه خاصي از مواضع دشمن را موشك باران كند.
فرمانده سپاه حضرت نبي اكرم (ص) در ادامه با بيان اينكه برنامه هاي مختلفي براي گراميداشت هفته دفاع مقدس در استان كرمانشاه تدارك ديده شده، افزود: برنامه هاي درنظر گرفته شده با شعار 'من انقلابي ام' از روز 31 شهريور با رژه نيروهاي مسلح آغاز مي شود.
وي گفت: مراسم رژه از ساعت هشت صبح روز جمعه 31 شهريور كه اولين روز هفته دفاع مقدس است در بلوار طاق بستان كرمانشاه آغاز مي شود، مراسمي كه در برخي شهرستان هاي ديگر نظير سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب و جوانرود نيز شاهد آن خواهيم بود.
سردار ريحاني ادامه داد: اعزام تيم هاي پزشكي به مناطق محروم استان، به صدا درآمدن زنگ ايثار و مقاومت در مدارس، تجليل از سربازان نمونه، تجمع روحانيون مبارز در كرمانشاه، برگزاري يادواره شهدا در سطح استان و اجراي تئاتر خياباني با موضوع دفاع مقدس از جمله برنامه هاي در نظرگرفته شده براي اين هفته است.
وي تصريح كرد: تجليل از بانوان خادم الشهدا، سركشي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران، غبار روبي و عطرافشاني مزار شهدا و اجراي ده ها مورد برنامه هاي فرهنگي و ورزشي از ديگر برنامه هاي درنظرگرفته شده براي هفته دفاع مقدس است.
فرمانده سپاه حضرت نبي اكرم (ص) كرمانشاه همچنين از برپايي نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي موشكي، توپخانه ‌اي و ادوات نظامي سبك و سنگين سپاه پاسداران در كرمانشاه خبر داد و گفت: اين نمايشگاه در ايام هفته دفاع مقدس از 31 شهريور تا ششم مهر در پادگان توحيد واقع در 10 كيلومتري شهر كرمانشاه برپا مي شود.
سردار ريحاني برگزاري رزم نمايش 'با افلاكيان' با محوريت بازسازي عمليات مسلم بن عقيل را از ديگر برنامه هاي تدارك ديده شده در هفته دفاع مقدس ذكر كرد و گفت: اين نمايش نيز همزمان با برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي موشكي در هفته دفاع مقدس هرشب به مدت 2 ساعت در پادگان توحيد برگزار مي شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش به اجراي برنامه هاي محروميت زدايي توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء (ص) در كرمانشاه اشاره و اظهار كرد: در سال هاي 94 و 95 حدود 280 ميليارد ريال فعاليت در راستاي اجراي پروزه هاي محروميت زدايي اجرا شده است.
فرمانده سپاه نبي اكرم كرمانشاه تاكيد كرد: سپاه براساس اعتقادات ديني خود اجراي پروژه هاي محروميت زدايي را برعهده گرفته نه براي منافع اقتصادي و عملكرد سپاه در سال هاي اخير اين موضوع را به خوبي ثابت كرده است.
سردار ريحاني در پايان از آغاز به كار احداث باغ موزه دفاع مقدس استان نيز در آينده نزديك خبر داد و گفت: در برنامه داريم كلنگ احداث اين مجموعه پس از ايام تاسوعا و عاشورا با حضور سرلشكر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بر زمين زده شود.
استان كرمانشاه در دوران دفاع مقدس با تقديم 9 هزار و 800 شهيد، 20 هزار و 500 جانباز، يك هزار و 800 آزاده و 31 هزار ايثارگر نقش مهمي در پيروزي سپاه اسلام مقابل دشمنان بعثي ايفا كرد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها